رد کردن لینک ها

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا بیشتر به جهت زیر محبوب است؛  ارزانتر  بودن هزینه تحصیل در این کشور نسبت به کشورهایی همچون امریکا و انگلستان. همین موضوع به خودی خود موجب جذب دانشجویان بین المللی از اقصی نقاط دنیا به کانادا شده است. البته که بالا بودن سطح کیفی آموزش را نیز باید در محبوبیت مهاجرت تحصیلی کانادا دخیل بدانیم.

اگر شما نیز قصد مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا را دارید؛ بدون شک سوال های فراوانی در ذهنتان شکل گرفته است. از جمله موارد زیر: شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا چیست؟ مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا چگونه است؟ چطور می توان برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کرد؟ آیا امکان مهاجرت تحصیلی به کانادا با خانواده وجود دارد؟ مهاجرت تحصیلی به کانادا با همسر به چه صورت انجام می گیرد و… سوالات این چنینی فراوانی در ذهن هر یک از متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا وجود دارد.

توجه داشته باشید پروسه مهاجرت به کانادا و به طور کلی هر فرآیند مهاجرتی دیگری بسیار حساس و مهم است؛ چرا که پای پول زحمت کشیده شما، زمان با ارزشتان، آینده تحصیلی و شغلی تان و… در میان خواهد بود. در نتیجه اگر می خواهید بدانید که آیا مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ آیا می توان برای مهاجرت تحصیلی به کانادا با دیپلم اقدام کرد؟  و به طور کلی نحوه مهاجرت تحصیلی به کانادا چگونه است؛ توصیه اکید داریم که از علم متخصصان این زمینه استفاده کنید. یعنی به سراغ وکیل مهاجرت تحصیلی به کانادا بروید.

پایه های تحصیلی در کانادا

مهاجرت تحصیلی کانادا در مقاطع تحصیلی زیر امکان پذیر است:

  • مهاجرت به کانادا در مقطع مدارس
  • مهاجرت تحصیلی به کانادا کالج
  • مهاجرت تحصیلی کانادا مقطع کارشناسی
  • مهاجرت تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد
  • تحصیل در مقطع دکترا در کشور کانادا
مهاجرت-تحصیلی-به-کانادا

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

برای مهاجرت به کانادا در وهله اول باید برای دریافت پذیرش دانشگاهی اقدام نمایید. پس از آن نوبت به اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا می رسد. از جمله مدارکی که در این مرحله باید به سفارت کانادا ارائه دهید، به شرح زیر است:

  • مدرک زبان
  • اصل مدارک تحصیلی به همراه فتوکپی آن
  • اصل و کپی مدارک شناسایی (پاسپورت و شناسنامه)
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی اثبات تمکن مالی

اکنون که از مدارک لازم مهاجرت تحصیلی به کانادا مطلع شده اید، باید به نکته ای مهم توجه داشته باشید؛ مبنی بر این که امکان مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان وجود ندارد. در واقع نبودن مدارک زباند معمولاً در دریافت پذیرش دانشگاهی تاثیر چندانی ندارد؛ مشروط به این که با دانشگاه مکاتبه نموده و کمی دیرتر مدرک زبان خود را تحویل دهید. در حالی که این قضیه از نظر سفارت کانادا منتفی است؛ و فقدان مدرک زبان شانس شما برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا را بسیار پایین خواهد آورد.

اقامت کانادا از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی

چنانچه مهاجرت به کانادا را در مقطع کارشناسی انجام می دهید؛ لازم است مدرک پیش دانشگاهی خود را برای اخذ پذیرش به دانشگاه مربوطه ارائه دهید. لازم به ذکر است مهاجرت تحصیلی به کانادا با مدرک دیپلم نیز ممکن است. منتها در این صورت ابتدا باید دوره پیش دانشگاهی خود را در کانادا گذرانده و سپس وارد مقطع لیسانس شوید. توجه داشته باشید از جمله شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا در مقطع کارشناسی به شرح زیر است: دارا بودن نمره 6 در آزمون آیلتس یا نمره معادل آن در آزمون تافل.

البته امکان دارد برخی از متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل بدون مدرک زبان باشند؛ در این صورت جایی برای هیچ گونه نگرانی باقی نمی ماند؛ زیرا می توانند پیش از شروع دوره تحصیلی خود به سراغ دوره های آموزش زبان انگلیسی در کانادا بروند. روی هم رفته بد نیست بدانید که مهاجرت تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی منجر به صدور ویزای تحصیلی کانادا به مدت 3 الی 4 ساله می شود؛ چرا که دوره لیسانس در کانادا به همین مدت خواهد بود. هزینه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی نیز به طور میانگین سالیانه 12000 الی 25000 دلار کانادا برآورد شده است.

مهاجرت تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

مهاجرت تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد 1 الی 2 سال به طول می انجامد. متوسط هزینه سالیانه تحصیل در کانادا در دوره فوق لیسانس به طور متوسط 15000 الی 20000 دلار کانادا گزارش شده است.

شرایط تحصیل در مقطع دکترا در کشور کانادا

از جمله شرایط تحصیل در مقطع دکترا در کشور کانادا می توان به دوره زمانی آن اشاره کرد که 4 الی 5 سال است. دلیل آن نیز به قوی بودن نظام آموزشی کانادا مربوط می شود. فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد صرف نظر از این که مدرک ارشد خود را از کانادا گرفته باشند یا هر کشور دیگری؛

می توانند برای مهاجرت به کانادا و اخذ پذیرش دانشگاهی در مقطع دکترا اقدام کنند. منتها باید توجه داشت که شرط پذیرش در مقطع دکتری دارا بودن یک رزومی تحصیلی قوی است. در این مقطع باید ارتباط موثری با استاد راهنمای خود در دانشگاه کانادا نیز برقرار نمایید؛ چرا که سطح علمی، دانش زبان و دیگر توانایی های شما به طور دقیق توسط این استاد بررسی می شود.

در واقع نظر او تاثیر به سزایی بر اخذ پذیرش دانشگاهی شما خواهد داشت. اکنون که صحبت از دانش زبان شد؛ بد نیست بدانید که برای مهاجرت به کانادا در مقطع دکترا به مدرک زبان آیتلس 7 نیاز خواهید داشت. اگر خواهان مهاجرت تحصیلی به کانادا با خانواده و  مهاجرت تحصیلی به کانادا با همسر هستید؛

در این مقطع به راحتی می توانید همسر و فرزندان زیر 22 سال را با خود همراه کنید. به این ترتیب فرزندان شما نیز شانس تحصیل در سیستم آموزشی بسیار پیشرفته کانادا را خواهند داشت.

شرایط تحصیل در مدارس کانادا

تحصیل در مدارس کانادا شامل دو مقطع دبستان و دبیرستان می شود. متقاضیان مهاجرت به کانادا امکان تحصیل در بهترین مدارس دولتی و خصوصی کانادا را دارند. بر اساس نظام آموزشی کانادا افراد تنها در صورت زیر می توانند به دانشگاه های این کشور وارد شوند؛ گذراندن 12 سال تحصیلی در مقطع مدارس. در نهایت دانش آموزان سال سوم و همین طور افرادی که دوره پیش دانشگاهی را به پایان رسانیده اند؛ کافی است دوره های زبان انگلیسی را تکمیل کرده و پس از آن به کالج یا یکی از دانشگاه های این کشور راه یابند.

تحصیل-در-کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در کالج

همان طور که در ابتدای مطلب گفته شد؛ دوره کالج یکی از مقاطعی است که مورد توجه متقاضیان تحصیل در کانادا قرار می گیرد. تمرکز اصلی این دوره  بر آماده سازی متقاضیان مهاجرت تحصیلی برای ورود آنها به  بازار کار است. در واقع مقطع کالج را می توان در حکم مراکز فنی و حرفه ای ایران دانست.

زیرا در این مقطع بیشتر به دروس کاربردی و عملیاتی توجه می شود تا مباحث تئوری. با این تفاسیر اگر هدفتان از اخذ ویزای تحصیلی کانادا ورودی سریع به بازار کار این کشور است؛ به اضافه این که به دنبال مشاغلی با درآمد متوسط اما پرکاربرد هستید؛ توصیه می کنیم به سراغ این دوره بروید، منتها پیش از آن بهتر است که از مشاوره مهاجرت تحصیلی به کانادا استفاده کنید.

به خصوص که ادامه تحصیل در کالج های کانادا معمولاً شرایط آسان تری نسبت به دانشگاه های این کشور دارد. از جمله شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا در مقطع کالج می توان به کمتر بودن پیش نیازهای آن اشاره کرد. به اضافه این که نمره زبان لازم برای اخذ پذیرش از کالج های کانادا کمتر از دانشگاه های آن است.

در تعریف دیگر از مقطع کالج می توان آن را پلی میان دبیرستان ها و دانشگاه های کانادا دانست. زیرا کالج ابعاد و اندازه ای کوچک تر از دانشگاه داشته و ورود به آن موجب تطبیق دانشجویان خارجی با محیط آموزشی کانادا می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره حرفه ای ، با کارشناسان اپلای بادی تماس بگیرید.

شرایط عمومی کشور کانادا

مهاجرت به کانادا جهت تحصیل  نیازمند برآوردی صحیح از کلیه جوانب امر است. از جمله موارد قابل توجه در این پروسه می توان به انتخاب یک شهر مناسب برای تحصیل اشاره کرد. البته غالب شهرهای کانادا مقصدی مناسب برای دانشجویان بین المللی محسوب شده و دانشگاه های سطح بالایی دارند. با این حال برخی از مهم ترین شهرهای دانشجویی این کشور به شرح زیر است:

  • مونترال
  • تورنتو
  • ونکوور
  • کِبِک
  • اتاوا و…

همچنین به عنوان متقاضی مهاجرت تحصیلی بد نیست بدانید که واحد پولی این کشور دلار کانادا نام دارد. به اضافه این که رشته های زیر جزو رشته های محبوب و مورد علاقه دانشجویان خارجی در کانادا به حساب می آید: رشته تجارت و امور مالی، علوم کامپیوتری و IT، مهندسی، سلامت و پزشکی، رسانه و روزنامه نگاری.

از طرفی رشته های پولساز و پر درآمد در کانادا نیز به شرح زیر است: مهندسی عمران، پرستاری، مهندس تخصصی، مدیریت کسب و کار، مهندسی نرم افزار، زمین شناسی، داروشناسی، امور مالی، مهندسی نفت و شیمی، بازرگانی، علوم مدیریت و … با توجه به تنوع موجود در میان رشته های تحصیلی در کانادا، توصیه اکید داریم که پیش از هر اقدامی با وکیل مهاجرت تحصیلی به کانادا مشورت نمایید.

به این منظور می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرت تحصیلی به کانادا تماس بگیرید. به این ترتیب نه تنها از مشاوره مهاجرت تحصیلی به کانادا بهره مند خواهید شد؛ بلکه اطلاع دقیقی از موارد زیر نیز کسب خواهید کرد: شیوه مهاجرت تحصیلی به کانادا و به طور کلی مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا و…

مطالب مرتبط

مهاجرت-تحصیلی-به-انگلیس

مهاجرت تحصیلی به انگلیس

ادامه مطلب
مهاجرت-تحصیلی-به-آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

ادامه مطلب
مهاجرت-تحصیلی-به-ترکیه

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

ادامه مطلب

دانشگاه های برتر کانادا

در انتخاب مقصدی مناسب برای مهاجرت تحصیلی کانادا باید به نکات فراوانی توجه شود. از شهر محل سکونت گرفته تا دانشگاه محل تحصیل و… به همین دلیل همواره تاکیدمان بر این بوده که در پروسه  مهاجرت تحصیلی از راهنمای مهاجرت تحصیلی به کانادا استفاده کنید. به این ترتیب شناخت کاملی نسبت به کلیه مراحل و شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا خواهید داشت. یکی از مسائلی که در فرآیند تحصیل در کانادا باید از آن آگاه باشید؛ دانشگاه های برتر کانادا است. بهترین دانشگاه های این کشور شامل موارد زیر می شود:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه وسترن
  • دانشگاه کلگری
  • دانشگاه کوئین
  • دانشگاه اتاوا
  • دانشگاه یورک

هزینه زندگی و تحصیل در کانادا

همان طور که گفته شد هزینه زندگی و تحصیل در کانادا ارزانتر از آمریکا، انگلیس و… است. با این حال این هزینه ها برای متقاضیان مهاجرت به کانادا همچنان بالا محسوب می شود؛ در نتیجه غالب دانشجویان بین المللی اخذ پذیرش دانشگاهی را به امید دریافت بورسیه تحصیلی کانادا انجام می دهند. در واقع مهاجرت تحصیلی به کانادا با فاند موجب صفر شدن هزینه تحصیل در کانادا می شود؛ در نتیجه طبیعی است که تنها به افراد کاملاً شایسته و ممتاز تعلق بگیرد. اگر شما نیز به منظور کاهش هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا در پی دریافت بورسیه تحصیلی هستید؛ باید بدانید که شرایط دریافت این بورسیه بسته به مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود. از جمله مهم ترین شروط اخذ بورسیه تحصیلی کانادا باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • رزومه تحصیلی و نمرات عالی و ممتاز
  • تسلط و مهارت کافی در زبان
  • مقاله، پژوهش، سابقه و نمونه کار و…

کار دانشجویی در زمان تحصیل در کانادا

بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا خواستار کار دانشجویی در زمان تحصیل نیز هستند؛ در این صورت باید بگوییم که  اگر مهاجرت تحصیلی کانادا را در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری انجام دهید؛  به صورت هفتگی 20 ساعت اجازه کار پاره وقت را خواهید داشت. میانگین مقدار درآمدی تان نیز به ازای هر ساعت چیزی حدود 13 الی 15 دلار خواهد بود.

روی هم رفته از جمع این درآمد و پولی که از انجام کارهای دانشجویی دستتان را می گیرد؛ به آسانی می توانید مخارج خود را برای یک سال بپردازید. در خصوص یافتن کار دانشجویی نیز باید آن را وابسته به فاکتورهای مختلفی از جمله موارد زیر دانست:

  • میزان تسلط شخص متقاضی به زبان
  • سوابق و تجارب کاری
  • خصوصیات و ویژگی های شخصیتی
  • زمان ورود به خاک کانادا و…
هزینه-مهاجرت-تحصیلی-به-کانادا

اخذ اقامت و تابعیت کانادا پس از تحصیل

اگر هدف نهایی شما از مهاجرت تحصیلی اخذ تابعیت  و شهروندی کشور کانادا است؛ پس از به پایان رسانیدن تحصیلاتتان چند برنامه اقامت دائم پیش رویتان قرار دارد. ممکن است یکی از آنها مناسب شما باشد که مهم ترین آنها به شرح زیر است:

  • برنامه تجربه کانادایی ( CANADIAN EXPERIENCE CLASS)
  • برنامه کارگر حرفه ای فدرال ( FEDERALL SKILLED WORKER PROGRAM)
  • برنامه مهاجرت استانی (PROVINCIAL NOMINEE PROGRAM)

توجه داشته باشید بعضی از برنامه هایی که به اقامت دائم کانادا منجر می شود؛ نیازمند داشتن تجربه کاری در این کشور است. به خصوص اگر پس از اتمام تحصیلات خود قصد کار و اشتغال در کانادا را دارید؛ در وهله اول بعد از فارغ التحصیلی باید برای دریافت مجوز کار درخواست بدهید. در نهایت پس از 5 سال اقامت دائم در کانادا، می توانید برای اخذ تابعیت و شهروندی این کشور اقدام کنید. مشروط به این که جمع شرایط زیر را دارا باشید:

  • قدرت اثبات تسلط خود به یکی از زبان های رسمی کانادا یعنی انگلیسی یا فرانسوی
  • اقامت دائم
  • اثبات 5 سال زندگی در کانادا به عنوان فردی که اقامت دائم دارد.
  • در 5 سال اخیر حداقل 3 سال آن را مالیات پرداخته باشید و…

سوالات متداول

در چه مقاطعی می توان در کانادا تحصیل کرد؟

در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در کشور کانادا امکان تحصیل وجود دارد. همینطور شرایط گذراندن دوره مدارس و دبیرستان نیز برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی را دارند فراهم است.

دانشگاه های برتر کانادا کدامند؟

دانشگاه تورنتو ، بریتیش کلمبیا ، دانشگاه مک گیل ، دانشگاه مونترال و اتاوا از جمله بهترین دانشگاه های کانادا به حساب می آیند.

اپلای بادی حرفه ای در مشاوره مهاجرت تحصیلی به کانادا

در صورتی که قصد مهاجرت به کشور کانادا برای تحصیل را دارید، نیاز است تا از جزئیات و شرایط مختلف آن آگاه باشید. اپلای بادی با تخصص بالا و تجربه در زمینه انواع مهاجرت های تحصیلی و کاری ، بروزترین خدمات را به متقاضیان گرامی ارائه می دهد.

سایر خدمات اپلای بادی

مشاوره اکسپرس اِنتری

ثبت سفارش
نگارش استادی پلن

نگارش اِستادی پلن

ثبت سفارش
نگارش انگیزه‌نامه

نگارش انگیزه‌نامه

ثبت سفارش

به گفتگو بپیوندید