رد کردن لینک ها

مهاجرت تحصیلی به آلمان

امروزه برای مهاجرت به اکثر کشور های دنیا روش‌های فراوانی وجود دارد. از جمله مهاجرت از طریق ازدواج، کار، سرمایه گذاری و ثبت شرکت و مهم‌ تر از همه تحصیل. از طرفی آلمان به دلیل اقتصاد قوی، سطح رفاه اجتماعی بالا، زندگی نسبتاً ارزان و… به یک مقصد مهاجرتی محبوب تبدیل شده است.

در این میان مهاجرت تحصیلی به آلمان را می ‌توان روشی امن و مطمئن برای مهاجرت دانست؛ به خصوص که هزینه‌های تحصیل و زندگی در آلمان کاملاً مناسب و معقول است. حتی تحصیل در مراکز دانشگاهی دولتی این کشور آنچنان هزینه کمی دارد که گویی در دانشگاه های رایگان آلمان به تحصیل می‌پردازید!

بد نیست بدانید که با داشتن مدرک زبان آلمانی می‌توانید  به طور رایگان در این کشور تحصیل نمایید.  بنابراین طبیعی است که بسیاری از افرادی که به دنبال اخذ تابعیت و اقامت اروپا هستند؛ از طریق تحصیل در کشور آلمان اقدام ‌کنند. مهاجرت تحصیلی به آلمان همچون دیگر پروسه‌های مهاجرتی همواره روندی مبهم و سوال بر‌انگیز دارد. در وهله اول این سوال مطرح می‌شود که هزینه مهاجرت تحصیلی به آلمان چقدر است؟

سپس افراد می‌خواهند بدانند آیا امکان مهاجرت تحصیلی به آلمان بدون مدرک زبان وجود دارد؟ مهاجرت تحصیلی به آلمان با مدرک دیپلم هم امکان‌پذیر است؟ آیا می‌توان برای مهاجرت تحصیلی به آلمان از ترکیه نیز اقدام کرد؟ شرط معدل برای تحصیل در آلمان وجود دارد یا خیر؟ و بسیاری سوالات این چنینی که پاسخ آنها تنها در دستان وکیل مهاجرت تحصیلی به آلمان است.

روی هم رفته  اغلب متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان اطلاع چندانی از شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان ندارند. به خصوص این که مراحل مهاجرت تحصیلی به آلمان پیچیدگی ‌های خاص خودش را دارد؛ در نتیجه برای اخذ ویزای تحصیلی در آلمان بهتر است که به سراغ دریافت  مشاوره مهاجرت تحصیلی به آلمان بروید. البته در این مطلب بررسی مفصلی درباره مهاجرت تحصیلی به آلمان داشته ‌ایم؛ بنابراین تا حدود زیادی از چم و خم اخذ بورسیه تحصیلی در آلمان مطلع خواهید شد. با این حال به منظور دریافت راهنمایی ‌های تکمیلی در خصوص مهاجرت تحصیلی به آلمان همواره می ‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

به این ترتیب ضمن دریافت مشاوره تلفنی رایگان به اطلاعات ارزشمندی نیز دست خواهید یافت. از جمله مشخصات راحت ‌ترین دانشگاه برای پذیرش آلمان ، چگونگی کار دانشجویی در آلمان و به طور کلی صفر تا صد شرایط مهاجرت تحصیلی .

شرایط عمومی مهاجرت تحصیلی به آلمان

آلمان جزو کشور های صنعتی، پیشرفته و بزرگ اروپا محسوب می ‌شود. از جمله همسایگان آلمان می ‌توان به کشور های دانمارک، اتریش، سوئیس، لهستان، جمهوری چک و فرانسه، بلژیک و هلند اشاره کرد. واحد پول آلمان یورو بوده و این کشور جزو قدرت ‌های اقتصادی اروپا به حساب می‌‌ آید؛ در نتیجه نرخ بیکاری در آن بسیار پایین است.

جمعیت آلمان چیزی در حدود 80 میلیون نفر گزارش شده که 7.7% آن را افراد مهاجر و اتباع خارجی تشکیل داده ‌اند. به ویژه که این کشور در سال ‌های اخیر بسیار مهاجر پذیر بوده است. عمده این مهاجران نیز از طریق تحصیل و کار به خاک آلمان وارد شده ‌اند. مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقاطع مدارس، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر است.  با این حساب متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان بسته به شرایط خود می ‌توانند برای هر یک از موارد زیر اقدام کنند:

  • تحصیل در مدارس آلمان
  • تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی (Bachelor)
  • مهاجرت تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد (Master)
  • تحصیل در آلمان در مقطع دکتری (PhD)
مهاجرت-تحصیلی-به-آلمان

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان با اخذ پذیرش دانشگاهی آغاز می ‌شود؛ یعنی ابتدا باید موفق به اخذ پذیرش یکی از دانشگاه‌های دولتی یا خصوصی آلمان شوید. سپس نوبت به اقدام برای اخذ ویزا می‌رسد. به این ترتیب باید از سایت سفارت آلمان درخواست وقت نمایید. در واقع یکی از شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان ، درخواست وقت از سفارت این کشور است؛ البته سفارت آلمان در ایران رسیدگی به درخواست‌های تحصیلی را در پروسه ‌ای زمان ‌بر انجام می ‌دهد.

وقت سفارت معمولاً یک سال و گاهی حتی دو سال نیز طول خواهد کشید. بر همین مبنا بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان ترجیح می‌ دهند از طریق دیگری اقدام کنند؛ یعنی ابتدا اقامت تحصیلی خود را با شرکت در دوره ‌های زبان در یکی از کشور های همسایه آلمان دریافت کنند؛ همچنین مهاجرت تحصیلی به آلمان از ترکیه نیز یک راه میانبر دیگر محسوب می ‌شود.

به این ترتیب از انتظار طولانی مدت برای وقت سفارت آسوده خواهید شد. در نهایت هنگام مراجعه به سفارت باید مدارک زیر را با خود به همراه داشته باشید:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم‌های تکمیل شده ویزا
  • عکس پرسنلی
  • مدرک پذیرش دانشگاه
  • اصل و ترجمه مدارک تحصیلی به اضافه ریز نمرات
  • نامه تمکن مالی
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان

تحصیل در مقطع کارشناسی آلمان

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی آلمان یک دوره 4 ساله است. مهاجرت تحصیلی به آلمان با مدرک دیپلم و همین طور پیش دانشگاهی انجام می‌گیرد. همچنین لازم است در یکی از آزمون‌های سراسری ایران در مقع کارشناسی شرکت کرده و موفق به اخذ قبولی شده باشد. تفاوتی ندارد که قبولی روزانه داشته باشید یا شبانه یا حتی پیام نور و غیرانتفاعی.

به اضافه این که شرط معدل برای تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی، معدل بالای 15 است. در نهایت مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی نیازمند گذراندن یک دوره یک ساله کالج خواهد بود. پس از آن است که اجازه ورود به دانشگاه‌های آلمان را بدست خواهید آورد. بد نیست بدانید هدف از گذراندن دوره کالج نیز دریافت یک مدرک دیپلم همچون اتباع آلمانی است.

لازم به ذکر است دوره کالج در تمامی دانشگاه‌های آلمان به زبان آلمانی ارائه می‌شوند. در واقع می‌توان گفت که امکان تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی وجود ندارد. با این تفاسیر برای شرکت در دوره کالج نیازمند  مدرک زبان آلمانی هستید. به طور فعلی کالج‌ها مدرک B2 زبان آلمانی را تقاضا می‌کنند.

بنابراین اگر قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی را دارید؛ ابتدا فکری به حال زبان آلمانی نمایید. زیرا همان طور که گفته شد حتماً باید دوره کالج را بگذرانید. پس از آن است که اجازه شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌ها به شما داده می‌شود. ناگفته نماند در دوره کالج اجازه کار و اشتغال حین تحصیل را نخواهید داشت.

مگر این که در تعطیلات میان ترم باشید. با این تفاسیر لازم است به طور دقیق و واقع بینانه به فکر تامین مخارج خود در این دوره باشید. به این ترتیب بعدها دچار مشکلات و مضیقه مالی و مهم‌تر از همه فشارهای روحی و روانی نخواهید شد. در نهایت پس از سپری شدن دوره کالج و ضمن ورود به مقطع کارشناسی، امکان کار پاره وقت را خواهید داشت.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آلمان

اگر مهاجرت تحصیلی به آلمان را در مقطع کارشناسی ارشد انجام می‌دهید؛ باید بدانید که معمولاً این مقطع تحصیلی به مدت 2 سال به طول می‌ انجامد. در خصوص شرایط مهاجرت تحصیلی آلمان باید به نکته‌ای توجه داشته باشید؛ مادامی که مدرک کارشناسی خود را از یکی از دانشگاه‌های سراسری، آزاد و … اخذ نکرده ‌اید؛ نمی‌ توانید برای مهاجرت تحصیلی آلمان در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنید.

همچنین بد نیست بدانید که شرط معدل برای تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد، معدل لیسانس بالاتر از 14 است. معدل دیپلم و پیش دانشگاهی نیز باید بالاتر از 15 باشد. چنانچه خواهان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یکی از دانشگاه‌های برتر آلمان هستید؛ یا اگر دریافت بورسیه تحصیلی را مد نظر دارید؛

روی هم رفته علاوه بر مدرک معتبر کارشناسی، باید یک رزومه تحصیلی قوی و منحصر به فرد نیز ارائه دهید. در مقطع کارشناسی ارشد غالب رشته‌های دانشگاهی به دو زبان آلمانی و انگلیسی ارائه می‌شوند؛

در نتیجه این فرصت را در اختیار دارید تا بسته به تسلط و مدرک زبان خود به انتخاب بپردازید. در نهایت باید مدرک معتبری را برای اثبات سطح زبان خود ارائه دهید.

ناگفته نماند متقاضیان تحصیل در کارشناسی ارشد آلمان به زبان انگلیسی حداقل باید یکی از مدارک زبان زیر را داشته باشند:

  • آیلتس 5/6 به بالا
  • تافل 90

اما اگر قصد تحصیل به زبان آلمانی را دارید؛ متناسب با دانشگاه و رشته تحصیلی خود به یکی مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • مدرک زبان B1 آلمانی
  • مدرک زبان B2 آلمانی

شرایط تحصیل در آلمان مقطع دکترا

مدت تحصیل در مقطع دکترا در کشور آلمان برای اکثر رشته‌های دانشگاهی 3 الی 5 سال است. ناگفته نماند در این مقطع امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای غالب رشته‌ها وجود دارد؛ بنابراین دانشجویان خارجی می‌توانند برای ارائه تز دکتری خود از زبان انگلیسی استفاده نمایند؛ البته در این موضوع نظر استاد راهنما نیز بسیار شرط است.

به طور کلی هر یک از متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان برای مقطع دکتری ابتدا باید کاری انجام دهند؛ یعنی ارتباطی قوی و موثر با اساتید دانشگاه‌های مختلف برقرار کنند. آن هم اساتیدی که در زمینه اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی آنها جزو متخصصان محسوب می‌شوند. در واقع به منظور اخذ پذیرش دانشگاهی در مقطع دکتری آلمان باید ارتباطی مستمر با اساتید مربوطه داشته باشید.

به این ترتیب آن استاد به بررسی رزومه شخصی و توانایی‌های شما می‌پردازد. چنانچه رزومه شما معیار های مورد نظر آن استاد را داشته باشد؛ از جانب او به عنوان شخص (SUPERVISOR) معرفی خواهید شد. در نهایت موفق به اخذ پذیرش دانشگاهی در مقطع دکترا در آلمان می‌ شوید.

لازم به ذکر است در این مقطع اخذ بورسیه تحصیلی در آلمان نیز به تشخیص استاد مورد نظر خواهد بود؛ یعنی ممکن است در دوره تحصیل به شما حقوق تعلق بگیرد یا خیر. چنانچه موفق به دریافت بورسیه تحصیلی آلمان در مقطع دکتری شوید؛ ماهانه مبلغ 1000 الی 2500 یورو را دریافت خواهید کرد.

مدارک زبان مورد نیاز برای تحصیل دکتری در آلمان برای رشته‌های ارائه شده به زبان انگلیسی آیلتس حداقل 6.5 است. از طرفی رشته‌های ارائه شده به زبان آلمانی نیازمند مدرک زبان  B2 هستند. با این تفاسیر امکان تحصیل رایگان در مقطع دکترا در آلمان نیز وجود دارد.

شرایط تحصیل در مدارس آلمان

بر کسی پوشیده نیست که آلمان یک کشور اروپایی توسعه یافته و دارای سطحی بالا از رفاه اجتماعی است. بالا بودن سطح کیفی آموزش، رونق اقتصادی و پایین بودن نرخ بیکاری همگی دست به دست هم داده‌اند؛ تا بسیاری از والدین تمایل فراوانی به تحصیل فرزندان زیر 18 سال خود در مدارس آلمان داشته باشند.

مدارس در آلمان به دو صورت دولتی و خصوصی بوده و برای  دانش‌آموزان بین‌المللی امکان تحصیل در هردوی آنها وجود دارد. طبیعتاً تحصیل در مدارس دولتی رایگان بوده و در مدارس خصوصی نیازمند پرداخت شهریه است. در این بین جا دارد نکته ‌ای را متذکر شویم؛ تحصیل رایگان در مدارس آلمان در گروی داشتن مدرک زبان آلمانی و تسلط بر آن است.

نوع دیگری از مدارس تحت عنوان مدارس شبانه‌ روزی نیز در آلمان وجود دارد. این مدارس بین المللی بوده و کلیه دروس در آن به زبان انگلیسی ارائه می ‌شود؛ البته در کنار انگلیسی زبان‌های دیگری همچون فرانسه و اسپانیایی نیز به دانش‌آموزان آموخته می‌شود.

روی هم رفته تحصیل در مدارس آلمان از یک سو موجب برخورداری دانش‌آموزان از بهترین آموزش‌ها می‌شود. از سوی دیگر فرصتی ناب برای ورود به دانشگاه‌های معتبر دنیا در اختیارشان قرار می‌گیرد.

مشاوره-مهاجرت-تحصیلی-به-آلمان

هزینه مهاجرت تحصیلی به آلمان

پیش از اقدام برای مهاجرت تحصیلی به آلمان لازم است از مخارج و هزینه آن مطلع شوید. به این ترتیب فرصت لازم برای تصمیم گیری صحیح و معقولانه را در اختیار خواهید داشت. در وهله اول برای ورود به خاک آلمان نیازمند اخذ ویزای تحصیلی در آلمان هستید. یکی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان، گواهی اثبات تکمن مالی است؛

یعنی متقاضی مهاجرت باید مدرک اثبات کننده توان مالی خود را به سفارت آلمان تحویل دهد. این مدرک که (Bank Statement) نیز نامیده می شود؛ دولت آلمان را مطمئن می کند که شخص متقاضی توان و تمکن پرداخت مخارج زندگی و تحصیل خود را دارد. به این ترتیب در طول مدت تحصیل به کمک های مالی دولت آلمان نیازی نخواهد داشت.

برای اثبات تمکن مالی آلمان شیوه های مختلفی وجود دارد؛ اما رایج ترین شیوه افتتاح یک حساب بلوکه شده در آلمان و خواباندن مبلغ 10.236 یورو در آن است. مسائل مربوط به تمکن مالی جزو حساسیت های سفارت آلمان محسوب می شود؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم در این مورد حتماً با وکیل مهاجرت تحصیلی به آلمان مشورت نمایید.

لازم به ذکر است وکلا و متخصصین موسسه مهاجرتی ما همواره آماده ارائه مشاوره مهاجرت تحصیلی به آلمان هستند؛ بنابراین کافی است با ما تماس گرفته و شرایط خود را مطرح نمایید. به این ترتیب در اسرع وقت از مشاوره تلفنی رایگان ما بهره مند خواهید شد. سایر هزینه های تحصیل در آلمان نیز شامل پول بلیط، اجاره خانه و … می شود.

دانشگاه های برتر آلمان

به جرئت می‌توان گفت کشور آلمان در زمره بهترین کشورها برای تحصیل دانشجویان خارجی قرار می‌گیرد؛ به خصوص که در این کشور شاهد مراکز دانشگاهی ممتاز با سطح بالایی از کیفیت آموزشی خواهید بود. در مورد دانشگاه‌های رایگان آلمان پیش‌تر اشاراتی صورت گرفت؛ مبنی بر این که در مراکز آموزشی دولتی امکان تحصیل به طور رایگان وجود دارد.

روی هم رفته چیزی در حدود 300 دانشگاه دولتی در آلمان یافت می‌شود. این دانشگاه‌ها بیش از 1000 برنامه تحصیلی را ارائه می‌دهند؛ بنابراین در مهاجرت تحصیلی به آلمان دستتان حسابی باز است؛ تا به تناسب علاقه، سابقه تحصیلی، بودجه و… به انتخاب بپردازید.

بد نیست بدانید که اکنون آلمان جزو صنعتی‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود؛ در نتیجه طبیعی است که همواره به جذب نیروی کار متخصص بپردازد. با این تفاسیر پس از تحصیل در دانشگاه‌های رایگان آلمان، فرصت‌های شغلی متعددی پیش رو خواهید داشت.

از جمله دانشگاه‌های رایگان آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. ناگفته نماند در پروسه مهاجرت تحصیلی به آلمان  این دانشگاه‌ها بسیار مورد توجه هموطنان ایرانی‌ نیز قرار گرفته است. در واقع موارد زیر جزو دانشگاه‌های برتر آلمان نیز محسوب می‌شوند. با این حساب امکان تحصیل رایگان در بهترین دانشگاه‌های آلمان هم وجود دارد.

در ادامه به معرفی تعدادی از برترین و مهم‌ترین دانشگاه‌های آلمان خواهیم پرداخت. لیست دانشگاه‌های برتر آلمان به شرح زیر است:

  • Technical University of Munich (TUM)
  • Ludwig Maximilians University Munich (LMU)
  • Ruprecht Karls Universität Heidelberg
  • Karlsruhe Institute of Technology (Universität Karlsruhe)
  • Universität Hamburg
  • Freie Universität Berlin
  • Technische Universität Dresden
  • Universität Freiburg
  • Universität Tubingen
  • Humboldt Universität zu Berlin
  • University of Münster
  • Universität zu Köln

مطالب مرتبط

مهاجرت-تحصیلی-به-آمریکا

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

ادامه مطلب
مهاجرت-تحصیلی-به-ترکیه

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

ادامه مطلب
مهاجرت-تحصیلی-به-کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

ادامه مطلب

اخذ بورسیه تحصیلی آلمان

در این میان بسیاری از افراد به دنبال یافتن راحت‌ترین دانشگاه برای پذیرش آلمان هستند. برخی دیگر نیز اولویت اولشان اخذ بورسیه تحصیلی در آلمان است. در پاسخ به دسته اول باید از رشته های فنی همچون برق، مکانیک و غیره نام ببریم. این ها جزو رشته‌های محبوب و مورد علاقه دانشجویان خارجی هستند؛ چرا که پذیرش دانشگاهی آسانی دارند.

دسته دوم نیز باید بدانند که در وهله اول نیازمند دریافت پذیرش دانشگاهی هستند؛ به اضافه این لازم است مدارکی همچون گواهی اثبات تمکن مالی را نیز ارائه دهند. سپس می توانند برای اخذ بورسیه تحصیلی در آلمان اقدام کنند. در این شرایط هرچه رزومه تحصیلی قوی تری داشته باشند؛ شانس دریافت بورسیه برای آنها نیز بیشتر خواهد بود.

شهر های مهم آلمان

پیش از اقدام برای مهاجرت تحصیلی به آلمان بد نیست آشنایی مختصری با شهرهای مهم این کشور داشته باشید. به این ترتیب فرصت لازم برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد شهر مقصدتان را در اختیار خواهید داشت. مهم‌ترین شهرهای کشور آلمان شامل موارد زیر است:

  • برلین
  • مونیخ
  • فرانکفورت
  • هامبورگ
  • کلن
  • دوسلدورف

در ادامه به بررسی برخی از شهرهای مهم دانشجویی در آلمان خواهیم پرداخت.

برلین

برلین نه تنها جزو شهر های مهم آلمان است بلکه در زمره شهر های دانشجویی نیز قرار می‌ گیرد. این شهر با جمعیتی بالغ بر 3.5 میلیون نفر  بزرگترین شهر آلمان محسوب می‌ شود. به اضافه این که بیشترین مراکز دانشگاهی و موسسات علمی و تحقیقاتی در شهر برلین متمرکز شده‌ اند. از سوی دیگر پایین بودن هزینه زندگی در برلین دلیل اصلی انتخاب این شهر توسط دانشجویان است.

اگر شما نیز متقاضی مهاجرت تحصیلی به آلمان هستید؛ کافی است بررسی کوچکی در مورد  هزینه ‌های تحصیل و زندگی در آلمان انجام دهید.آنگاه در می‌ یابید که برلین در مقایسه با دیگر شهر های مهم آلمان مقصدی بسیار مقرون به صرفه برای دانشجویان است.

مونیخ

از دیگر شهر های مهم آلمان که از قضا می تواند انتخابی مطلوب برای دانشجویان باشد، می‌توان به مونیخ اشاره کرد. مونیخ نیز جزو شه رهای بزرگ و طبیعتاً پرجمعیت آلمان است. این شهر محیطی امن، سالم، تمیز و حتی بین المللی دارد؛ چرا که در شهر مونیخ شاهد تجمع فرهنگ‌ ها و ملل گوناگون خواهید بود. با این تفاسیر مونیخ گزینه مناسبی برای تحصیل در آلمان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکتری محسوب می ‌شود.

فرانکفورت

در بررسی مهم ‌ترین شهر های آلمان رتبه سوم را برای فرانکفورت در نظر گرفته ‌ایم. این شهر را به عنوان خانه و مقر بانک مرکزی اروپا می ‌شناسند. شهر فرانکفورت جزو بزرگترین مراکز مبادلات بورس در سطح جهانی محسوب می ‌شود. با این تفاسیر این شهر مقصدی ایده‌آل برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان خواهد بود. به خصوص آن دسته از جوانان جاه طلب که آرزو های بزرگی در سر دارند؛ چرا که در این صورت فرصت کافی برای رشد و پیشرفت در دنیای اقتصاد جهانی را در اختیار خواهند داشت.

هزینه-تحصیل-در-کشور-آلمان

هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان

مخارج تحصیل و زندگی در آلمان به عوامل زیادی بستگی دارد. از جمله مقطع تحصیلی، سبک زندگی، شهر محل سکونت و … به عنوان مثال اگر موفق به تحصیل رایگان آلمان در مقطع کارشناسی شوید؛ هر ترم تنها لازم است هزینه ثبت نام و امور اداری را بپردازید؛ این مخارج چیزی در حدود 300 € تا 500€ از آب در می‌آید.

روی هم رفته میانگین ماهانه هزینه زندگی در آلمان برای یک دانشجوی خارجی 700 الی 900 یورو است. قسمت اعظم این هزینه‌ها به اجاره خانه مربوط می‌شود.

کار دانشجویی در زمان تحصیل در آلمان

بر اساس قوانین این کشور دانشجویان اجازه کار دانشجویی در زمان تحصیل در آلمان را نیز دارند. منتها در هر هفته تنها 20 ساعت امکان کار وجود دارد. جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر با کارشناسان اپلای بادی applybuddy تماس بگیرید.

اخذ اقامت و تابعیت آلمان پس از تحصیل

اخذ اقامت و تابعیت آلمان پس از تحصیل خواسته ای مشترک در میان دانشجویان خارجی به خصوص هموطنان ایرانی است. همان طور که می‌ دانید با دریافت ویزای تحصیلی آلمان اجازه اقامت موقت و به مدت دوره تحصیلی خود را بدست خواهید آورد. پس از اتمام تحصیل یک فرصت 18 ماهه برای پیدا کردن کار در اختیارتان قرار می گرد. بگذارید این طور بگوییم شرط تبدیل ویزای دانشجویی و اقامت موقت آلمان به اقامت پس از تحصیل، اشتغال در این کشور است؛

البته شغل شما باید مرتبط با تحصیلات و تخصصتان باشد. با این تفاسیر پس از اتمام تحصیلات نوعی اقامت به نام بلوکارت آلمان را دریافت خواهید کرد. این اقامت همچنان موقت بوده و تنها مدت آن بیشتر از ویزای دانشجویی است. در نهایت پس از چندین سال کار و پرداخت مالیات موفق به اخذ اقامت دائم آلمان و در نهایت تابعیت آن خواهید شد. در اینجا شما را با شرایط و نکات مهم مهاجرت تحصیلی به آلمان آشنا کردیم. جهت مشاوره و تسریع کارهای مهاجرتی خود می توانید با اپلای بادی تماس بگیرید.

سوالات متداول

در چه مقاطعی می توان در آلمان تحصیل کرد؟

این امکان وجود دارد که در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در کشور آلمان به تحصیل پرداخت. همینطور شرایط گذراندن دوره مدارس و دبیرستان نیز برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارند فراهم است.

چه مدارکی برای مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان نیاز است؟

پاسپورت معتبر ، فرم‌های تکمیل شده ویزا ، مدرک پذیرش دانشگاه ، انگیزه نامه و … از جمله مدارک مورد نیاز می باشد.

اپلای بادی حرفه ای در مشاوره مهاجرت تحصیلی به آلمان

برای مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان نیاز دارید تا از جزئیات و شرایط مختلف آگاه باشید. اپلای بادی با تخصص بالا و تجربه در زمینه انواع مهاجرت های تحصیلی و کاری ، بروزترین خدمات را به متقاضیان ارائه می دهد.

سایر خدمات اپلای بادی

تدوین پروفایل لینکدین

تدوین پروفایل لینکدین

ثبت سفارش
نگارش انگیزه‌نامه

نگارش انگیزه‌نامه

ثبت سفارش
آماده‌سازی و تدوین رزومه

آماده‌سازی و تدوین رزومه

ثبت سفارش

به گفتگو بپیوندید