رد کردن لینک ها

مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان

مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان همواره نه تنها آرزوی تعداد زیادی از ایرانیان، بلکه رویای افراد دیگر در کشورهای خارجی نیز به حساب می‌آید.

تسلط داشتن به زبان انگلیسی و اخذ مدرک‌هایی مانند تافل و آیلتس برای بسیاری از متقاضیان تحصیلی کار بسیار سختی است و بسیاری از آن‌ها علی رغم داشتن تسلط قابل قبول در این زبان، نمی‌توانند خود را به بهترین شکل در این آزمون‌ها نشان دهند.

اگر شما هم از این دسته افراد هستید و همیشه رویای تحصیل در خارج را در سر داشتید، دیگر نگران نباشید. بهتر است بدانید مدرک زبان مانع شما برای رسیدن به رویایتان نیست و تحصیل در خارج بدون مدرک زبان امکان پذیر است.

تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا مروری داشته باشیم روی کشورها و دانشگاه‌هایی که می‌توان به اپلای بدون مدرک زبان به آن‌ها فکر کرد.

چگونه بدون مدرک زبان مهاجرت کنیم؟

اخذ پذیرش بدون مدرک زبان

گرچه ارائه مدرک زبان یکی از شروط اصلی پذیرش در بهترین دانشگاه‌های دنیا است، اما بهتر است بدانید بسیاری از دانشگاه‌های مطرح دیگر نیز در گوشه و کنار دنیا وجود دارند که مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان به آن‌ها ممکن است.

این دانشگاه‌ها در کشورهایی مانند کانادا، نروژ، یونان، ایتالیا، قبرس، فرانسه، اتریش، اسپانیا، چین، اتیالیا، اوکراین، مالزی و تایلند و قاره اروپا واقع شده‌اند که در ادامه جداگانه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

تحصیل در اروپا بدون مدرک زبان

متقاضیان برای مهاجرت بدون مدرک زبان به کشورهای اروپایی، می‌توانند به یکی از چهار روش‌های زیر اقدام کنند:

  1. اگر به مدت 5 سال قبل از مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان، با زبان اصلی انگلیسی مشغول به تحصیل بوده‌اید و انگلیسی زبان اصلی مدرک تحصیلات متوسطه دوم شما بوده است.
  2. اگر بتوانید ثابت کنید که توانایی برقراری ارتباط به زبان انگلیسی بالایی دارید و آخرین مقطع تحصیلی که گذراندید کاملا به زبان انگلیسی بوده است.
  3. اگر اقدام به اخذ پذیرش در همان موسسه‌ای در خارج از کشور کنید که اولین مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده‌اید.
  4. اگر مدرک تحصیلی دارید که تماما به زبان انگلیسی تدریس شده است.

تحصیل در نروژ بدون مدرک زبان

نروژ یکی از کشورهای اروپایی است که می‌توانید بدون داشتن مدرک زبان، در آن به تحصیل بپردازید. به‌عنوان مثال اسلو یکی از دانشگاه‌های این کشور است که امکان مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان را برای متقاضیان فراهم می‌کند.

البته این دانشگاه برای همه دانشجوها امکان تحصیل بدون مدرک زبان را ارائه نمی‌دهد و این قابلیت ویژه برخی متقاضیان است.

تحصیل در یونان بدون مدرک زبان

به‌طور کلی زبان تدریس در دانشگاه‌های یونان دو زبان انگلیسی و یونانی است و متقاضیانی که به هیچ کدام از این دو زبان تسلط ندارند، می‌توانند در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی این کشور شرکت کنند.

پس از شرکت در دوره‌های زبان انگلیسی این دانشگاه‌ها، می‌توانید آزمون دهید و در صورت قابل قبول بودن سطح زبان انگلیسی وارد دانشگاه‌های انگلیسی زبان این کشور شوید.

تحصیل در یونان بدون مدرک زبان

تحصیل بدون مدرک زبان در قبرس

یکی دیگر از کشورهایی که از رنکینگ بسیار مناسبی از لحاظ سیستم آموزشی و کیفیت دانشگاه‌ها برخوردار است، کشور قبرس می‌باشد.

این کشور نیز اکثر متقاضیان را برای پذیرش ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی می‌کند و علاوه بر گرفتن آزمون ورودی زبان انگلیسی از متقاضیان، برای زبان‌های ترکی و یونانی نیز آزمون ورودی برگزار می‌کند.

البته امکان مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان در این کشور نیز وجود دارد. اگر قصد دارید بدون ارائه مدرک زبان اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور کنید، می‌توانید در بعضی دانشگاه‌های آن بدون داشتن مدرک زبان پذیرش شوید. گرچه پیش نیاز پذیرش در این دانشگاه‌ها این است که در آزمون ورودی زبان انگلیسی آن‌ها قبول شوید.

تحصیل بدون مدرک زبان در فرانسه

فرانسه یکی دیگر از کشورهایی است که رویای تحصیل در کشورهای خارجی را برای افرادی که به هر دلیلی توانایی اخذ مدرک زبان آیلتس یا تافل را ندارند، محقق می‌سازد.

افرادی که می‌خواهند اقدام به اخذ پذیرش بدون مدرک زبان در دانشگاه‌های فرانسه کنند، در نظر داشته باشند که فرانسه جزو معدود کشورهای حوزه شنگن است که این امکان را در اختیار دانشجویان قرار داده است، بنابراین درخواست پذیرش در دانشگاه‌های این کشور بسیار بالا است و بدون داشتن مدرک زبان باید شرایط دیگر پذیرش را به بهترین شکل فراهم کنید تا شانس قبولی‌تان بالا رود.

برای انجام این کار بهتر است 2 ماه قبل از فرا رسیدن آخرین مهلت پذیرش یا ددلاین درخواست پذیرش خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید. تعدادی از دانشگاه‌هایی که بدون ارائه مدارک آیلتس یا تافل می‌تواند در آن‌ها پذیرش شوید به شرح زیر هستند:

  • دانشگاه کسب و کار تولوز
  • دانشگاه کسب و کار SKEMA
  • دانشگاه کسب و کار پاریس
  • دانشگاه کسب و کار NEOMA
  • دانشگاه کسب و کار INSEEC
  • دانشگاه کسب و کار ESLSCA
  • دانشگاه کسب و کار ESC Rennes
  • دانشگاه علوم کامپیوتر EPITA

دیگر مقالات اپلای‌بادی

مشاوره-مهاجرت-تحصیلی-به-آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

ادامه مطلب
تصویر فاند چیست

فاند و بورسیه چیست؟

ادامه مطلب
تحصیل رایگان در بهترین کشورهای جهان

فرصت‌های تحصیل رایگان

ادامه مطلب

تحصیل بدون مدرک زبان در اتریش

اتریش یکی دیگر از کشورهای اروپایی است که این امکان را برای افراد فراهم کرده است که بدون ارائه مدرک زبان، تحت شرایط خاصی در بعضی دانشگاه‌های این کشور به تحصیل بپردازند.

البته متقاضیان تحصیلی باید بدانند امکان تحصیل بدون مدرک زبان در این دانشگاه‌ها فقط در صورتی امکان‌پذیر است که ابتدا در دوره‌های آموزشی زبان دانشگاه‌های مورد نظر شرکت کنند و زمانی که نمره قبولی مورد نیاز را دریافت کردند، می‌توانند مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان به اتریش بپردازند.

تعدادی از معتبرترین دانشگاه‌هایی که می‌توان بدون ارائه مدرک تافل یا آیلتس در آن‌ها به تحصیل پرداخت عبارت هستند از:

  • دانشگاه وین
  • دانشگاه زالتسبور
  • دانشگاه اینسبروک

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

اسپانیا نیز از جمله کشورهایی است که متقاضیان می‌توانند بدون ارائه مدرک زبان در بعضی دانشگاه‌های آن به تحصیل بپردازند.

برای مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان به اسپانیا مانند سایر کشورهای دیگر باید ثابت کنید که مقطع تحصیلی قبلی خود را در موسسه انگلیسی زبان گذرانده‌اید. در این صورت می‌توانید از موسسه مورد نظر بخواهید گواهی برای شما صادر کند مبنی بر این که مدت زمان مشخصی را به زبان انگلیسی در آن درس خوانده‌اید.

تعدادی از دانشگاه‌های کشور اسپانیا که بدون ملزم کردن دانشجویان به ارائه مدرک زبان، آن‌ها را می‌پذیرند شامل دانشگاه‌های آنتونیو دو نبیریا، پابلو دو اولاوی، والنسیا و سالامانکا هستند.

تحصیل بدون مدرک زبان در ایتالیا

ایتالیا نیز این امکان را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد که بدون ارائه مدارک زبان مانند آیلتس و تافل، به تحصیل در تعدادی از دانشگاه‌های این کشور بپردازند.

اما به این دلیل که شانس پذیرش شما در این صورت بسیار کاهش پیدا می کند، بهتر است مدرک زبان خود را ارائه دهید.

تحصیل بدون مدرک زبان در ایتالیا

تحصیل بدون مدرک زبان در اوکراین

دانشجویانی که قصد دارند مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان به اوکراین داشته باشند، بهتر است بدانند دانشگاه‌هایی که در اوکراین بدون مدرک زبان دانشجو می‌پذیرند بسیار کم هستند. اکثر این دانشگاه‌ها دانشجویان را ملزم به ارائه آیلتس، تافل یا مدرک PTE می‌کنند.

اگر به هیچ عنوان نمی‌توانید مدرک زبان خود را دریافت کنید، بهتر است وارد این کشور شوید و پس از گذراندن دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، اقدام به شرکت در آزمون ورودی زبان انگلیسی این کشور کنید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان

یکی دیگر از کشورهایی که برای مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان از بهترین مناطق به شمار می‌آید، کشور کانادا است.

مهاجران تحصیلی زمانی می‌توانند اقدام به اخذ پذیرش در دانشگاه‌های بدون نیاز به مدرک زبان کنند که حداقل چهار سال در کشوری که انگلیسی زبان اصلی آن‌ها است، زندگی کرده یا درس خوانده باشند. در این صورت می‌توانید به‌راحتی و بدون ارائه مدرک زبان پذیرش خود را از دانشگاه مورد نظر بگیرید.

البته این تنها راهی نیست که پیش روی متقاضیان مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان به این کشور وجود دارد. یک راهکار دیگر برای این‌که بتوانید به آرزوی خود برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان برسید، این است که سراغ دانشگاه‌هایی بروید که پذیرش مشروط دانشجوهای بین‌المللی را قبول می‌کنند.

متقاضیان تنها به شرطی می‌توانند در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل شوند که بعد از ورود به کانادا و قبل از این که کلاس‌های مورد نظر شروع شوند، یک دوره کامل آموزش زبان را بگذرانند و در آزمون آن موفق شوند.

بنابراین افرادی که قصد دارند به این روش به مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان بپردازند، باید هزینه دوره آموزش زبان و آزمون آن را نیز در کنار هزینه‌های دانشگاه در نظر بگیرند.

دانشگاه ‌هایی که مدرک زبان نمی خواهند!

در بخش قبلی توضیح دادیم که برای مهاجرت بدون مدرک زبان به کانادا از چه راه‌هایی می‌توان اقدام کرد. در این قسمت قصد داریم نام دانشگاه ‌هایی که نیاز به مدرک زبان ندارند و در کانادا واقع شده‌اند، ذکر کنیم:

  • دانشگاه براک
  • دانشگاه کارلتون
  • دانشگاه وینپگ
  • دانشگاه رجینا
  • دانشگاه مموریال
  • دانشگاه کنکوردیا

همچنین شایان ذکر است که امکان مهاجرت به کبک بدون مدرک زبان نیز وجود دارد. این استان علی رغم تمام قوانین سخت گیرانه‌ای که نسبت به مهاجرت برای زندگی و تحصیل دارد، فرصت مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

به‌عنوان مثال، دانشگاه کنکوردیا واقع در شهر مونترال کبک است که متقاضیان می‌توانند برای تحصیل بدون مدرک زبان در آن اقدام کنند.

تحصیل در دانشگاه‌های مالزی و تایلند

تحصیل در این دو کشور برای متقاضیان بین‌المللی تقریبا مشابه است. تعدادی دانشگاه در هر دو کشور وجود دارند که دانشجویان بدون مدرک زبان انگلیسی را می‌پذیرند.

اما دقت داشته باشید که باید هنگام ورود به کشور مورد نظر، ابتدا در دوره‌های آموزن زبان انگلیسی شرکت کنید و همچنین مدارک اولیه خواسته شده را تمام و کمال ارائه دهید تا شانس پذیرش‌تان بدون مدرک زبان کم نشود.

سخن نهایی

مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان انگلیسی همیشه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات متقضیان تحصیل در خارج از کشور بوده و حتی باعث شده است بسیاری از افراد به خاطر تسلط نداشتن در زبان، از انجام این کار دست بکشند.

اما بسیاری از کشورهای مطرح در بحث سیستم آموزشی که در بالا نام بردیم، امکان تحصیل را بدون نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی فراهم کرده‌اند و برای پذیرش در اکثر آن‌ها کافی است در دوره‌های آموزش زبان خود دانشگاه شرکت کنید.

سرویس‌های اپلای‌بادی

تحلیل و ویرایش انگیزه‌نامه

تحلیل و ویرایش انگیزه‌نامه

ثبت سفارش
جستجوی دانشگاه

جستجوی دانشگاه

ثبت سفارش
آماده‌سازی و تدوین رزومه

آماده‌سازی و تدوین رزومه

ثبت سفارش

به گفتگو بپیوندید