رد کردن لینک ها

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل پزشکی خارج از کشور ۲۰۲۱

اپلای پزشکی یکی از مواردی است که در نقاط مختلف دنیا مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار می‌گیرد. در واقع دانشجویان تمایل دارند در رشته‌های پزشکی ادامه تحصیل دهند. چون ادامه تحصیل در رشته پزشکی می‌تواند به مراتب موقعیت شغلی و ارتقا جایگاه را برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

مدارک اپلای پزشکی

به طور کلی مدارک مورد نیاز برای اپلای پزشکی شامل موارد زیر می‌شود:

  • دانشجویانی که به دنبال تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی هستند، باید ترجمه رسمی و معتبر از ریز نمرات خود ارائه کنند
  • رزومه قوی داشته باشند و مدارک تحصیلی مقطع قبلی خود را به همراه معدل ارائه نمایند
  • ارائه اطلاعات شخصی و تعهد پزشکی 
  • اثبات مهارت زبان 
  • انگیزه‌نامه تحصیلی
  • ارائه ترجمه رسمی معتبر مدرک دیپلم برای پذیرفته شدن در مقطع کارشناسی
  • پر کردن فرم‌های ثبت نام به شکل آنلاین
  • ارائه مجموعه مقالات چاپ شده
  • توصیه‌نامه استاد یا سرپرست

اپلای پزشکی چه شرایطی دارد؟

همانطور که می‌دانید هر دانشگاهی شرایط متفاوتی را برای تحصیل پزشکی در نظر گرفته است. کشورهای نظیر آلمان، انگلستان، آمریکا، کانادا، ایتالیا، اتریش و… می‌توانند برای تحصیل پزشکی دانشجویان مورد استقبال قرار بگیرند اما هر کدام شرایط متفاوتی را برای تحصیل می‌طلبند.

شرایط پذیرش دانشگاه‌های پزشکی آلمان

دانشجویان برای تحصیل پزشکی در آلمان باید از شرایط خاصی برخوردار باشند.

  • حدود یک سال دوره‌های کالج را پشت سر گذاشته باشند.
  • مقطع دیپلم را با حداقل معدل ۱۸ گذرانده باشند.
  • حداقل سن برای اپلای پزشکی آلمان، 19 سال است.
  • دانشجو باید برای پذیرش در دانشگاه پزشکی آلمان، مدرک زبان ارائه کند.
تحصیل پزشکی در انگلستان

شرایط پذیرش دانشگاه‌های پزشکی انگلستان

تحصیل پزشکی در انگلستان می‌تواند برای بسیاری از دانشجویان ایده‌آل و مناسب باشد. چون زمان تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی انگلستان نسبت به دیگر کشورها کمتر بوده و معادل 5 سال است. همچنین امکان پذیرش در دانشگاه‌های پزشکی انگلیس به مراتب ساده و آسان‌تر است.

 کشور انگلستان با تجهیزات پیشرفته و روش‌های بسیار عالی، آموزش پزشکی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. همچنین دانشجویان بعد از گذراندن ۶ ماه اقامت در انگلستان می‌توانند از خدمات بهداشت و بیمه بهره‌مند گردند.

این مزایا باعث می‌شود که دانشجویان به تحصیل پزشکی در انگلستان رغبت و تمایل نشان دهند.

هر دانشجویی که از سوابق تحصیلی مناسب و نمرات خوبی برخوردار باشد، می‌تواند برای تحصیل رشته پزشکی در انگلستان اقدام کند. 

کالج‌های Bellerbys College دوره‌های Foundation را برای آماده‌سازی دانشجو جهت تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی انگلیس برگزار می‌کند. افراد برای گذراندن این دوره‌ها باید حداقل 15.5 سال داشته باشند.

دوره A Level یکی دیگر از دوره‌های اصلی در نظر گرفته شده برای اپلای پزشکی انگلستان است. این دوره حدود 2 سال زمان می‌برد و شانس فرد را برای پذیرش در دانشگاه پزشکی انگلستان افزایش می‌دهد. 

زمانی که دانشجویان دوره‌های آماده‌سازی برای مقطع پزشکی را پشت سر گذاشتند، در آزمون BMAT شرکت می‌کنند. این آزمون در ماه نوامبر برگزار می‌گردد و نتیجه آن نیز از طریق دانشگاه‌ها اعلام می‌شود.

آزمون GAMSAT مخصوص افرادی است که قصد تحصیل در مقطع بالاتر از کارشناسی را دارند.

مقالات مرتبط

مشاوره-مهاجرت-تحصیلی-به-آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

ادامه مطلب
هزینه-مهاجرت-تحصیلی-به-انگلستان

مهاجرت تحصیلی به انگلیس

ادامه مطلب
مهاجرت-تحصیلی-به-آمریکا

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

ادامه مطلب

شرایط پذیرش دانشگاه‌های پزشکی فرانسه

برای تحصیل پزشکی در فرانسه دانشجویان باید یک سال در دانشگاه‌های فرانسه تحصیل کنند. آن‌گاه اگر بتوانند معدل و رزومه خوبی را به دست آورند، امکان تحصیل در دانشگاه پزشکی فرانسه برای آن‌ها مهیا می‌شود. اگر معدل آن‌ها بالاتر از ۱۰ باشد اما از نظر وضعیت تحصیلی معمولی باشند، در این صورت باید مجدداً برای تحصیل در رشته پزشکی اقدام نمایند.

 در صورتی که معدل آن‌ها کمتر از ۱۰ باشد، باید رشته‌های پیراپزشکی را برای تحصیل انتخاب کنند. یکی دیگر از شروط اپلای پزشکی فرانسه این است که دانشجویان به زبان فرانسه مسلط باشند.

تحصیل پزشکی در فرانسه

شرایط پذیرش دانشگاه‌های پزشکی کانادا

 دانشجویان برای تحصیل پزشکی در کانادا نیاز به گذراندن دوره‌های آماده‌سازی و دریافت مدرک کارشناسی دارند. این دوره‌ها بسته به نوع دانشگاه می‌تواند یک سال، دو یا سه سال باشد. البته برخی از دانشگاه‌ها نیز چنین دوره‌هایی را به عنوان پیش‌نیاز اپلای پزشکی کانادا معرفی نمی‌کنند. بعد از گذراندن این دوره‌ها نیز باید در آزمون MCAT برای ورود به دانشگاه شرکت نمایند. 

شرایط پذیرش دانشگاه‌های پزشکی آمریکا

دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در آمریکا را دارند، باید آزمون MCAT را پشت سر بگذرانند. دانشجویان با توجه به رتبه‌ای که در آزمون MCAT به دست می‌آورند، می‌توانند برای اپلای پزشکی آمریکا اقدام کنند.

اپلای‌بادی

اپلای‌بادی متشکل از تیم معتبری است که در زمینه انواع مهاجرت‌های تحصیلی، شغلی و… خدمات ارائه می‌کند. تحصیل پزشکی یکی از مواردی است که بسیار مورد توجه دانشجویان قرار می‌گیرد. شما می‌توانید برای پذیرش اپلای تخصصی پزشکی از خدمات اپلای‌بادی بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی

تحصیل در رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های معتبر و معروف دنیا همیشه مورد توجه بوده است. هر دانشگاهی با توجه به قوانین کشور خود شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه‌های پزشکی را اعلام می‌کند. تیم اپلای‌بادی می‌تواند شما را در این زمینه راهنمایی نماید. 

سوالات متداول

شرایط و مدارک عمومی مورد نیاز برای اپلای پزشکی چیست؟

ترجمه مدارک تحصیلی و ریز نمرات، رزومه قوی، نمره زبان خوب، انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه تحصیلی و مقالات و فعالیت‌های تحصیلی مرتبط از جمله مدارک عمومی مورد نیاز برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی است.

شرایط پذیرش در رشته‌ی پزشکی دانشگاه‌های کانادا چگونه است؟

دانشجویان برای تحصیل پزشکی در کانادا نیاز به گذراندن دوره‌های آماده‌سازی و دریافت مدرک کارشناسی دارند. بعد از گذراندن این دوره‌ها نیز باید در آزمون MCAT برای ورود به دانشگاه شرکت نمایند.

مواردی از خدمات اپلای‌بادی

نگارش کاورلتر

نگارش کاورلتر

ثبت سفارش
تکمیل فرم‌های اپلای دانشگاه

تکمیل فرم اپلای

ثبت سفارش
تحلیل و ویرایش انگیزه‌نامه

تحلیل و ویرایش انگیزه‌نامه

ثبت سفارش

به گفتگو بپیوندید