رد کردن لینک ها

نحوه نگارش ایمیل به استاد و نکاتی که باید بدانید!

همه ما می‌دانیم که نحوه نگارش ایمیل به استاد تفاوت‌های زیادی با یک نامه دوستانه دارد. حالا اگر استادی که قصد نوشتن ایمیل به او را داریم خارجی باشد، مسئله سخت‌تر هم می‌شود. بیشتر افرادی که قصد انجام کارهای علمی را دارند، یا می‌خواهند برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های خارجی با اساتید مکاتبه داشته باشند، باید با نحوه نوشتن ایمیل اولیه به استاد آشنا شوند و چند نمونه ایمیل انگلیسی به استاد را ببینند. برای یادگیری طرز نوشتن ایمیل به استاد، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

در چه موقعیت‌هایی باید به فکر نگارش ایمیل به استاد باشیم؟

با این که در ایران به نوشتن ایمیل اهمیت کمتری داده می‌شود، اما در خارج از کشور نقش مهمی در مکاتبات کاری و تحصیلی دارد. در ادامه با مهم‌ترین موقعیت‌هایی که نیاز به نوشتن ایمیل به استاد دارید، آشنا می‌شوید.

۱. پرسیدن سوال یا یک درخواست علمی: شما می‌توانید سوالات و درخواست‌های خود را در قالب یک ایمیل اولیه به استاد بفرستید و پاسخ ایشان را دریافت کنید.

۲. دریافت پذیرش دانشگاه خارجی: در مسیر اپلای برای دانشگاه‌های خارجی، نیاز زیادی به نوشتن ایمیل‌های رسمی دارید. پس بهتر است با طرز نوشتن ایمیل به استاد آشنا باشید.

۳. دریافت بورسیه تحصیلی: برای دریافت انواع بورسیه‌های تحصیلی داخلی و خارجی، نیاز به مکاتبات دانشگاهی و اداری است.

۴. چاپ مقالات علمی در مجلات مرتبط: ایمیل‌های تحصیلی و علمی معمولا قالب یکسانی دارند. به همین خاطر می‌توان گفت حتی ایمیل‌های مرتبط به مقالات علمی هم شبیه به ایمیل به اساتید نوشته می‌شوند.

تحصیل-در-کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

ادامه مطلب
مدارک مورد نیاز برای اپلای

مدارک لازم برای اپلای

ادامه مطلب
سازمان WES

ارسال مدارک به دانشگاه خارجی

ادامه مطلب

مهم‌ترین بخش‌های یک ایمیل رسمی به استاد

اگر قصد دارید به کمک ایمیل از یک دانشگاه معتبر، بورسیه یا پذیرش تحصیلی دریافت کنید، پس باید بدانید چگونه یک ایمیل تاثیرگذار و رسمی بنویسید. یک ایمیل خوب نشان‌دهنده تخصص شماست. موارد زیر معمولا به ترتیب در یک ایمیل تحصیلی دیده می‌شوند:

۱. موضوع:

این بخش یکی از قسمت‌‌های ثابت هر ایمیلی است. به طور کلی شما در پر کردن یا خالی گذاشتن این بخش، آزادی عمل دارید؛ اما در روند نگارش ایمیل به استاد، لازم است حتما آن را تکمیل کنید.

۲. سلام و تهنیت:

در این قسمت شما مخاطب یا مخاطبان اصلی ایمیل خود را خطاب می‌کنید و با سلام رسمی به آن‌ها احترام می‌گذارید. این بخش معمولا در ایمیل‌های غیر رسمی نادیده گرفته می‌شود.

۳. مقدمه:

در بخش مقدمه لازم است با توجه به نوع ایمیل خود، خلاصه‌ای از درخواست اصلی‌تان را شرح دهید و در صورتی که قصد نوشتن ایمیل اولیه به استاد را دارید؛ حتما خودتان را معرفی کنید. اگر در حال نوشتن جواب ایمیل به اساتید خارجی هستید؛ لازم نیست شرح مفصلی از خودتان داشته باشید.

۴. بدنه:

این قسمت از درخواستی که در بخش مقدمه نوشته‌اید، حمایت می‌کند. با شرح بیشتر شرایط خود و یا توضیح درمورد توانایی‌هایتان استاد را قانع کنید که در صورت امکان، جواب مثبتی به درخواست شما بدهد.

۵. جمع‌بندی و تشکر:

پس از نوشتن توضیحات لازم، بهتر است از زمانی که در اختیار شما قرار داده شده است تشکر کنید و به استاد بگویید که منتظر دریافت ایمیل از سمت او هستید. یادتان باشد حتما در انتهای ایمیل، نام کامل خود را بنویسید و راه‌های ارتباطی استاد با خودتان را مشخص کنید. در عکس زیر بخش‌های مهم یک نمونه ایمیل به استاد برای پذیرش ارشد و دیگر مقاطع تحصیلی را می‌بینید.

چند نکته مهم در نحوه نگارش ایمیل به استاد

برای نوشتن یک ایمیل تاثیرگذار، چه نکاتی را جدی بگیریم؟

۱. در زمان مناسب ایمیل را ارسال کنید

بهترین زمان برای ایمیل زدن به اساتید، روزهای کاری و در ابتدای ساعات کاری است.

۲. مدارک لازم را به ایمیل خود ضمیمه کنید

مدارک و فایل‌های لازم مانند رزومه، ریزنمرات، توصیه‌نامه و… را به ایمیل ضمیمه کنید و در بدنه‌ی ایمیل به ضمیمه کردن آن‌ها اشاره کنید.

۳. با ایمیل دانشگاهی خود ایمیل بفرستید

اگر یک ایمیل دانشگاهی به نام خود دارید؛ بهتر است ایمیل‌های تحصیلی خود را با آن بفرستید.

۴. کوتاه و واضح بنویسید

یکی از نکات مهم در نگارش ایمیل برای استاد، کوتاه نوشتن و مشخص بودن درخواست اصلی شما در کل متن است.

سخن آخر

در این مقاله به طور کلی یاد گرفتید که طرز نوشتن ایمیل به استاد چگونه است و یک نمونه ایمیل به دانشگاه برای پذیرش را دیدید. با نوشتن یک ایمیل خوب می‌توانید روی هر استاد خارجی یا ایرانی تاثیر بگذارید. پس نحوه نگارش ایمیل به استاد را به خوبی یاد بگیرید و اگر سوالی در این رابطه دارید؛ آن را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

سایر خدمات اپلای بادی

نگارش استادی پلن

نگارش استادی پلن

ادامه مطلب
تحلیل و ویرایش انگیزه‌نامه

ویرایش انگیزه‌نامه

ادامه مطلب
آماده‌سازی و تدوین رزومه

آماده‌سازی رزومه

ادامه مطلب

نظرات

به گفتگو بپیوندید