رد کردن لینک ها

ارسال مدارک دانشگاه به خارج از کشور

امروزه افراد بسیاری به دلیل موقعیت تحصیلی یا شغلی مناسب مهاجرت می‌کنند. مدارک به دست‌آمده در کشور مهاجران باید با ترجمه رسمی و معتبر معادل‌سازی شوند و به سازمان‌های مربوطه ارسال گردند. سازمان WES یک سازمان خصوصی است که در زمینه تایید ارزیابی مدارک تحصیلی جهت تحصیل یا کار فعالیت می‌کند. زمینه فعالیت این سازمان مربوط به دو کشور کانادا و آمریکاست.

ارسال مدارک دانشگاه آزاد به WES

فرض کنید شما تحصیلات خود را در دانشگاه‌های آزاد گذرانده‌اید و حالا قصد مهاجرت تحصیلی را دارید. برای ارسال مدارک به WES باید ابتدا اصل مدرک تحصیلی و ریزنمرات خود را از دانشگاه قبلی دریافت نمایید این مدارک باید به تایید وزارت علوم و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد رسیده باشند. در این صورت می‌توانید آن‌ها را به شکل رسمی و معتبر ترجمه نمایید.

بعد از اینکه مدارک دانشگاهی مورد نظر به تایید وزارت خارجه رسید، برای رسمیت داشتن این مدارک باید آن‌ها را در پاکت مناسبی قرار دهید. همچنین ترجمه‌ها دارای مهر دادگستری و وزارت خارجه باشند. کپی فارسی مدارک تحصیلی نیز باید به همراه ترجمه انگلیسی پیوست شود. 

بعد از اینکه کار ترجمه مدارک به اتمام رسید، فرد دانشجو باید به دانشگاه قبلی خود برای ارسال مدرک دانشگاه مراجعه نماید. برخی از دانشگاه‌ها ارسال الکترونیکی مدارک به WES را برعهده می‌گیرند، برخی دیگر نیز این وظیفه را به دانشجویان محول می‌نمایید. توجه داشته باشید که در این مرحله شما باید از مهر تایید مدارک دانشگاه خود بر روی تمامی مدارک و اسناد بهره‌مند شوید. در غیر این صورت نمونه ترجمه‌ها معتبر مدارک نیز اعتبار و سندیت ندارد. 

در مورد دانشجویان دکتری علاوه بر ارسال مدارک دانشگاه، نیاز به گواهی اعطای مدرک دکتری از سمت دانشگاه نیز وجود دارد.

ارسال مدارک دانشگاه آزاد به wes

ارسال مدارک به WES

برای ارسال مدارک دانشگاه، باید مدارک آماده شده را در پاکت مخصوص دانشگاه قرار داده و به آدرس سازمان WES در کشور کانادا ارسال نمایید. برخی از دانشگاه‌ها همچون سازمان مرکزی دانشگاه آزاد خود اقدام به ارسال مدارک دانشگاه وست می‌نمایند. 

در چنین شرایطی متقاضی نیز باید به وب سایت WES رفته و اقدام به ساخت پروفایل و تقاضا برای ارزیابی مدارک نماید. بعد از اینکه فرد سفارش خود را به ثبت رساند و درخواست خود را در وب‌سایت WES انجام داد، نوبت به پرداخت هزینه ارزیابی مدارک می‌رسد. دانشجویان می‌توانند از طریق شرکت‌های واسطه‌ای پیمنت در شهر تهران یا به کمک کارت‌های اعتباری اقدام به پرداخت هزینه ارزیابی مدارک نمایند.

مقالات مرتبط

مهاجرت-تحصیلی-به-آمریکا

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

ادامه مطلب
بهترین زمان برای اپلای

بهترین زمان مهاجرت تحصیلی

ادامه مطلب
تصویر فاند چیست

فاند و بورسیه چیست؟

ادامه مطلب

ارزیابی مدرک تحصیلی WES

بعد از ارسال مدارک دانشگاه، فرد باید منتظر ایمیلی از سمت سازمان WES باشد. در واقع سازمان WES برای ارزیابی مدارک، مدت زمان مشخصی تعیین می‌کند. اگر متقاضی نحوه ارزیابی مدارک دانشگاه را به شکل درس به درس ICAP انتخاب کرده باشد، در چنین حالتی برای ارزیابی مدارک به هفت روز کاری نیاز داریم اما اگر ارزیابی به روش ECA انتخاب شده باشد، این زمان معادل با ۲۰ روز خواهد بود.

ارسال مدارک دانشگاهی به کانادا

افرادی که در کشور کانادا تحصیل کرده‌اند، برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های کانادا نیازی به ارزیابی و تایید سازمان خصوصی WES ندارند. همچنین این افراد برای ارسال مدارک به کانادا می توانند از طریق دانشگاه قبلی خود در کشور کانادا اقدام نمایند.

ارسال مدارک به کانادا

پذیرش در دانشگاه‌های خارج از کشور از جمله مهاجرت تحصیلی به کانادا نیاز به ارسال الکترونیکی مدارک به WES دارد. البته افراد متقاضی علاوه بر ارسال الکترونیکی مدارک، باید مکاتبات اداری نیز با دانشگاه مورد نظر داشته باشند و ریزنمرات و اصل مدارک را نیز ارسال نمایند. 

واقعیت امر این است که برخی از دانشگا‌ها ارسال مدارک به دانشگاه را به سازمان‌های خصوصی همچون WES محول می‌کنند. در واقع کلیه فرآیند تایید، ارزیابی، بررسی و معادل‌سازی مدارک دانشگاهی در این موسسات انجام می‌شود. برای ارسال مدارک دانشگاه باید از خدمات شرکت‌های معتبر و مطمئن کمک بگیرید. در واقع شرکت‌هایی که برای ارسال مدارک انتخاب می‌کنید، باید از توانایی لازم در این زمینه برخوردار باشند. ضمن اینکه برای ارسال مدارک به موقع اقدام کنند.

شرکت‌های پستی بین‌المللی می‌توانند فرآیند ارسال بسته پستی را به خوبی انجام دهند همچنین امکان پیگیری سفارش را برای دانشجویان فراهم کنند.

اپلای‌بادی

تیم اپلای‌بادی می‌تواند شما را در زمینه‌های مختلف همچون مهاجرت، تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور، ارسال مدرک دانشگاه و… کمک کند.

جمع‌بندی

پذیرفته شدن در دانشگاه‌های کانادا و آمریکا نیاز به ارزیابی و تایید مدارک در سازمان خصوصی WES دارد. مدارک برای تایید در سازمان WES باید توسط نهادهای مربوطه تایید به شکل رسمی و معتبر ترجمه شوند.

سرویس‌های اپلای‌بادی

جستجوی دانشگاه

جستجوی دانشگاه

ثبت سفارش
تدوین پروفایل لینکدین

تدوین پروفایل لینکدین

ادامه مطلب
تحلیل و ویرایش انگیزه‌نامه

تحلیل و ویرایش انگیزه‌نامه

ادامه مطلب

به گفتگو بپیوندید