رد کردن لینک ها

با انواع فاند تحصیلی کانادا و روش‌های اخذ آن آشنا شوید

کانادا یکی از کشورهایی است که دانشگاه‌های معتبر و با رنکینگ عالی را در اختیار دارد و توانسته است دانشجویان مختلفی را از اقصی‌نقاط دنیا متقاعد به مهاجرت تحصیلی به این کشور کند. از طرفی، امکانات و خدمات رفاهی بسیاری را هم برای آن‌ها فراهم می‌کند. داشتن فاند تحصیلی کانادا این امکان را به دانشجویان می‌دهد تا تجربه تحصیلی مقرون‌به‌صرفه و حتی رایگان را در بهترین دانشگاه‌های این کشور داشته باشند. البته گرفتن فاند تحصیلی کانادا، شرایط خاصی دارد و هر دانشجو بر اساس شرایط و نیاز خود می‌تواند از یکی از انواع فاند تحصیلی کانادا بهره‌مند شود.

فاند ارشد کانادا چیست؟

فاند (fund) یا کمک‌هزینه تحصیلی، در اصل همان بورسیه یا کمک‌هزینه‌ای است که برای دستیابی به یک هدف خاص به دانشجویان ارشد و دکتری ارائه می‌شود. دانشگاه‌های مختلف، بر اساس نیازشان، از پتانسیل‌های موجود در سایر کشورها به سود خود استفاده کرده و افراد نخبه و دارای شرایط مطلوب را به سیستم آموزشی خود جذب می‌کنند. فاند تحصیلی یک روش برد-برد است که هم دانشجو و هم دانشگاه از آن بهره می‌برند.

دانشگاه‌های آلبرتا، تورنتو، مونترال، واترلو و … همگی از دانشگاه‌های معتبر در دنیا هستند که مدارک آن‌ها برای فعالیت در سایر کشورها، اعتبار دارد. از این دانشگاه‌ها می‌توان فاند تحصیلی دریافت و در مقاطع ارشد و دکتری تحصیل کرد.

بنر دانشگاه۲انواع فاند کانادا

قبل از هر چیز باید انواع فاند تحصیلی این کشور را بشناسید تا بدانید که از کدام روش بهتر می‌توانید استفاده کنید یا کدام فاند برایتان مناسب است.

فاند اسکولارشیپ

اسکالرشیپ یا اسکولارشیپ (Scholarships) به فاندی گفته می‌شود که برای دانشجویان نخبه و شایسته در یک رشته تحصیلی در نظر گرفته می‌شود. این فاند نیازی به بازپرداخت ندارد و در سه نوع دانشگاهی، خصوصی و کشوری برای دانشجویان ارشد و دکتری در نظر گرفته می‌شود. داشتن معدل بالا در مقاطع قبل، پروژه‌ها و تحقیقات خاص و ارزشمند و مقاله‌های تأثیرگذار و دارای رتبه می‌تواند برای دریافت فاند اسکولارشیپ بسیار مؤثر باشد.

فاند فلوشیپ

نوع دیگری از فاند تحصیلی کانادا، فلوشیپ (Fellowship) است. فلوشیپ در اصل کمک هزینه تحصیلی یا مشارکتی است که به دانشجویان کمک می‌کند تا کیفیت تحقیقات و تدریس را در دانشگاه‌ها بهبود ببخشند. برای دریافت این فاند، دانشجو باید در پروژه‌های دانشگاه همکاری کند. ممکن است کار روی یک پروژه دانشگاهی یا همکاری در تدریس، باعث شود این فاند کانادا را دریافت کنید.

سایر انواع فاند تحصیلی کانادا

برخی دیگر از فاندهای تحصیلی کانادا، شامل موارد زیر هستند:

  • وام دانشجویی
  • جایزه دانشجویی
  • دستیار آموزشی و پژوهشی

مطالب مرتبط

تحصیل رایگان در بهترین کشورهای جهان

تحصیل رایگان در دانشگاه‌های جهان

ادامه مطلب
مهاجرت-تحصیلی-به-آمریکا

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

ادامه مطلب
انتخاب رشته تحصیلی چه نقشی در فرایند اپلای و اخذ پذیرش دارد؟

مشاغل دانشجویی در دوره کارشناسی ارشد

ادامه مطلب

شرایط دریافت فاند ارشد کانادا

برای اینکه دانشجو بتواند فاند ارشد کانادا را دریافت کند، باید معدل بالا داشته باشد. البته شرایط گرفتن فاند از کانادا در هر دانشگاه متفاوت است. معمولاً معدل باید از ۱۶ به بالا باشد. همچنین مدرک زبان با نمره بالا، معمولا بالاتر از آیلتس 6، نیز از الزامات دریافت فاند است.

یکی دیگر از شرایط گرفتن فاند از کانادا، داشتن رزومه قوی پژوهشی و توصیه‌نامه از استاد است. همچنین یک انگیزه‌نامه خوب در روند بررسی مدارک، مهم است و هنگام دریافت امتیاز، مؤثر خواهد بود.

برای دریافت فاند تحصیلی کانادا در مقطع دکترا نیز همین شرایط باید احراز شود. البته تسلط به زبان باید بالاتر از ارشد باشد. همچنین برنامه تحقیقاتی و پژوهشی خلاقانه و جدیدی هم باید در برنامه کار دانشجو وجود داشته باشد.

بنر استادی پلننتیجه‌گیری و جمع‌بندی

فاند تحصیلی کانادا شرایطی را برای دانشجویان سراسر دنیا فراهم می‌کند تا در بهترین دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند. فاند کانادا از بورسیه کامل تا کمک در هزینه‌های تحصیلی را شامل می‌شود که بسته به شرایط دانشجو می‌توان از آن‌ها بهره برد. شرایط گرفتن فاند از کانادا بر اساس نیاز دانشجو و شرایطی که دارد متفاوت است و در انواع فاند فلوشیپ، فاند گرنت و برسری، فاند اسکولارشیپ و … در دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌شود. دانشگاه‌های مطرحی مانند دانشگاه کویین، دانشگاه ساسکاچوان، دانشگاه تورنتو، دانشگاه آلبرتا و … انواع فاند تحصیلی را به دانشجوهای ارشد و دکتری ارائه می‌دهند.