رد کردن لینک ها

مشاغل دانشجویی پاره‌وقت

مشاغل دانشجویی در دوران تحصیل از مواردی است که دانشجویان زیادی به دنبال آن هستند. بر خلاف باور عمومی یک دانشجوی کارشناسی ارشد برای یافتن شغل پاره وقت فرصت‌های زیادی پیش رو دارد. دلیل این امر آن است که شما دوره سه یا چهار ساله کارشناسی را پشت سر گذاشته‌اید و فارغ التحصیل شده‌اید. این امر به خودی خود نوعی مزیت برای یافتن مشاغل دانشجویی محسوب می‌شود. منظور از کار پاره‌وقت، شغلی است که بین ۸ تا ۲۴ ساعت در هفته می‌تواند متغیر باشد. مشاغل دانشجویی پاره‌وقت می‌تواند یک شغل مرنبط با رشته تحصیلی شما و یا یک سمت و جایگاه تحقیقاتی باشد که همراه با پرداخت حقوق است. اهمیت داشتن یک شغل پاره‌وقت علاوه بر کمک هزینه مالی، در فراهم کردن زمینه‌ی مناسب یادگیری و پیشرفت کاری و تحصیلی نهفته است.

کجا دنبال مشاغل دانشجویی بگردیم؟

برای یک دانشجوی کارشناسی ارشد فرصت‌های متفاوتی به عنوان مشاغل پاره‌وقت قابل دستیابی است که در ادامه عمده‌ترین مسیرهای جستجوی آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

۱- دانشگاه محل تحصیل

دانشگاه و دانشکده شما همواره مکان خوبی برای جستجوی فرصت‌های شغلی است. دانشجویان دوره دکترا می‌توانند به تدریس و آموزش، سازماندهی کنفرانس‌ها و دستیار پروژه یا آزمایشگاه مشغول شوند. دانشجویان دوره کارشناسی ارشد ممکن است مشاغل دانشجویی مانند تدریس و آموزش پیدا نکنند. اما این بدین معنی نیست که مشاغل حرفه‌ای در دسترس آن‌ها نخواهد بود. معمولا فرصت‌ها و مشاغل دانشجویی بطور منظم از طریق ایمیل‌های دانشکده ارسال و اطلاع‌رسانی می‌گردند. علاوه بر این جستجوی مشاغل دانشجویی در دفاتر و موسسات وابسته به دانشگاه و یا دپارتمان‌های اداری نیز فرصت خوبی محسوب می‌شوند. دپارتمان‌های تخصصی مانند مرکز کامپیوتر و یا کتابخانه تعداد زیادی کارمند دارند. این مشاغل دانشجویی ممکن است از دید شما مناسب دانشجویان دوره کارشناسی باشد ولی واقعیت این است که فرصت‌های شغلی زیادی مانند آن برای شما وجود دارد. این نوع مشاغل معمولا زودتر از شروع سال تحصیلی برای دانشجویان جدید الورود در سپتامبر اعلام می‌شوند.

۲- تشکل‌های دانشجویی

اگرچه نوع و اهمیت تشکل‌های دانشجویی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است ولی تشکل‌های دانشجویی اغلب مسئولیت برگزاری رویدادهای بزرگ دانشگاهی مانند جشن افتتاحیه را بر عهده دارند. موقعیت‌های مدیریتی در این گونه مشاغل دانشجویی به آسانی میسر نیست ولی می‌توان از رده‌های پائین شروع نمود و بتدریج مدارج ترقی را پیمود. حقوق ساعتی می‌تواند مناسب‌تر از استخدام در جاهای غیرمرتبط دیگر باشد. در چنین مواردی شما می‌توانید زمان خود را مدیریت نموده و با چند ساعت کار در هفته زندگی راحتی با درآمد خوب داشته باشید. تشکل‌های دانشجویی خدمات ویژه‌ای را برای شما فراهم می‌آورند. این گونه خدمات می‌تواند شامل خدمات مشاوره، دستیار پروژه و یا حتی اصلاح نوشتاری مقاله‌ها و پایان‌نامه‌ها باشد. بخش خدمات شغلی دانشگاه به خوبی می‌داند که چگونه مشاغل دانشجویی را معرفی نماید؛ پس ارتباط خود را با آن‌ها قطع نکنید.

۳- آژانس‌های کاریابی

آژانس‌های کاریابی به دو صورت فعالیت می‌کنند: اول اینکه برای سایر شرکت‌ها و موسسات درخواست‌کننده نیروی کار، اقدام به معرفی کاندیداهای مناسب می‌نمایند. در حالت دوم خود آن‌ها برای انجام امور نیاز به کارمند دارند. بنابراین این گونه آژانس‌ها راهی مناسب برای یافتن مشاغل دانشجویی به شمار می‌روند. در صورت استخدام در جایی خارج از دانشگاه اطمینان حاصل کنید که امکان تطابق ساعت کاری با برنامه‌ی درسی دانشگاهی‌تان وجود دارد. این آژانس‌ها ممکن است به صورت آنلاین یا آفلاین فعالیت کنند.

۴- ارسال مستقیم درخواست‌های شغلی

ارسال درخواست شغلی زمانی انجام می‌شود که شغل مورد نظر شما هنوز وجود ندارد اما می‌توانید درخواستی برای کارفرما ارسال نموده تا در موقع نیاز به بررسی درخواست شما بپردازد. برای این کار شما باید یک رزومه کاری و یک نامه مناسب تهیه کنید. یک رزومه مشابه را برای چندین شرکت ارسال نکنید. جزئیاتی در مورد کارهایی که می‌توانید انجام دهید، نوع مشاغلی که به دنبال آن هستید و چند ساعت در هفته در دسترس هستید را ذکر نمائید. فراموش نکنید که توضیحاتی در مورد اینکه با شرکت آشنایی دارید را نیز بیان کنید.

مطالب مرتبط

تصویر اپلای چیست

اپلای چیست

ادامه مطلب
تصویر فاند چیست

فاند چیست

ادامه مطلب
بسیاری در فکر مهاجرت به کانادا هستند. اکسپرس انتری روشی مناسب برای مهاجرت نیروی کار ماهر است. برای آشنایی با این روش ادامه‌ی مقاله را بخوانید.

اکسپرس انتری چیست

ادامه مطلب

۵- شبکه‌های اجتماعی

انتشار فرصت‌های شغلی در شبکه‌های اجتماعی، روند رو به رشدی است که در تمام صنایع قابل مشاهده است. شبکه‌های توئیتر و لینکدین متداول‌ترین شبکه‌هایی هستند که برای این امر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سرویس‌ها می‌توانند مشاغل مورد نیاز را به شما معرفی کنند و همچنین رزومه شما را به استخدام کنندگان نشان دهند. تجربیات، سوابق کاری و توانایی‌های خود را به پروفایل خود اضافه نموده و فعالیتتان را شروع کنید.

چه زمانی به دنبال مشاغل دانشجویی بگردیم؟

چه زمانی به دنبال مشاغل دانشجویی بگردیم؟

به طور کلی هر زمانی می‌توانید برای شغل مورد نظر خود درخواست کنید. با این همه برخی مشاغل در اوقات خاصی از سال وجود دارند. از این رو اطلاع از زمان پذیرش مشاغل می‌تواند کمک شایانی به شما در تنظیم برنامه کاری خود و اقدام برای فرصت‌های شغلی موجود نماید. در ادامه به تشریح برخی زمان‌های درخواست شغل و دوره‌های زمان‌بندی موجود می‌پردازیم.

۱- شغل‌های کارشناسی

زمان اوج مشاغل تحصیلی با مدرک کارشناسی در ماه‌های مه-ژوئیه و نوامبر-سپتامبر است. کسب و کارها سال تحصیلی و زمانی که دانشجویان دوره‌هایشان تمام می‌کنند را جهت مشاغل دانشجویی کارشناسی در نظر می‌گیرند.

۲- فرصت‌های شغلی عمومی

این نوع مشاغل سالیانه بوده و روند مشاغل کارشناسی را دنبال می‌کنند به عبارتی در تابستان فرصت‌های شغلی وجود دارند. با این حال برای اکثر مشاغل شروع سال جدید و ژانویه فرصت خوبی برای یافتن شغل است. شما می‌توانید برای درخواست مشاغل دانشجویی این چنینی در اوایل سال میلادی اقدام نمائید.

۳- استخدام کوتاه مدت

طرح‌های کارآموزی بطور معمول در سپتامبر و قبل از شروع سال تحصیلی در دسترس هستند. البته در برخی مراکز در ماه‌های مارس و آوریل نیز شروع می‌شوند.

فرصت‌های شغلی دانشجویی دیگر

از جمله فرصت‌های مشاغل دانشجویی دیگر می توان به فرصت تحصیل و کار با همدیگر اشاره نمود. شما می توانید به دانش آموزان و کارآموزان نگاه کنید.  Erasmus+  فرصت‌های تحصیل در خارج از کشور و امکان تدریس در رشته تحصیلی شما را پیشنهاد می‌کند. بهتر از آن این است که شما برای انجام آن دستمزد نیز دریافت می‌کنید. MSCA روش مناسب دیگری برای دریافت دستمزد جهت آموزش و یا تجربه کاری در طول مدت تحصیل است. چنانچه می‌خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص مشاغل دانشجویی کسب نمائید با مشاوران ما در تماس باشید. اینگونه مشاغل دانشجویی امکان تحصیل و کار در کننار یکدیگر را برای شما فراهم نموده از اینرو شما امکان تحصیل و کار در زمینه رشته تحصیلی خود را نیز دارید.

سایر خدمات اپلای بادی

جستجوی دانشگاه

جستجوی دانشگاه

ثبت سفارش

تکمیل فرم‌های اپلای دانشگاه

ثبت سفارش
تدوین پروفایل لینکدین

تدوین پروفایل لینکدین

ثبت سفارش

به گفتگو بپیوندید