رد کردن لینک ها

پردرآمدترین مشاغل در کشور کانادا کدامند؟

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای غرب است که ایرانی‏‌های زیادی در رشته‌های مختلف در آن مشغولند. در حال حاضر ۲۱۳ هزار ایرانی در کانادا زندگی می‌کنند که بخش بزرگی از آن‌ها به صورت رسمی در این کشور کار هم می‌کنند.

در این مطلب ۱۰ شغل با بالاترین درآمدهای سالانه در کانادا را با هم بررسی می‌کنیم. این فهرست در سال ۲۰۲۴ بروزرسانی شده است.

۱. تحلیل دانش کسب‌وکار (Business Intelligence Analyse)

تحلیلگران داده افرادی هستند که داده‌‍های کوچک و کلان را بررسی کرده و نتایج مفید و باارزش را در اختیار سازمان‌ها می‌گذارند. این نتایج داده‌محور به کسب‎وکارها کمک می‎کنند که تصمیم‏‎گیری‌های آگاهانه‎‌تری داشته باشند و عملیات خود را بهینه کنند. به خاطر نقش مهم این حوزه در برنامه‌ریزی استراتژیک، افرادی که در آن متخصص باشند حقوق بسیار بالایی در کانادا دارند. این رقم در حال حاضر نزدیک به ۸۳۰۰۰ در سال است.

رزومه۲

۲. معماری رایانش ابری (Cloud Architecture)

معماران رایانش ابری (یا همان کلاد) زیرساخت‌های ابری امن و مقیاس‎پذیر برای سازمان‎ها تدوین می‎کنند. این زیرساخت‌ها باعث می‎شوند که انتقال و کاربرد فناوری‎های بر پایه ابر در فضای سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ ساده‎تر شود. مهارت و حرفه این مهندسان در خدمات ابری مثل AWS، Azure و گوگل کلاود است. درآمد یک معمار کلاود (که زیرشاخه برنامه‌نویسی و فناوری اطلاعات است) می‌تواند تا سالی ۱۳۷۰۰۰ دلار برسد.

۳. مدیریت پروژه IT یا IT Project Manager

مدیران پروژه در واقع رهبر تیم‎های فناوری اطلاعات یا IT هستند. آن‎ها رهبری و نظارت بر اجرای پروژه‌های فناوری، کسب اطمینان از پایبندی به تایم‌لاین‎ها و بودجه، و کنترل کیفیت را به عهده دارند. این افراد معمولا برنامه‌نویسان سینیور یا مدیران پروژه‌ای هستند که دانش فنی دارند، و به کسب‌وکارها برای رسیدن به اهدافشان کمک می‌کنند. حقوق سالانه این موقعیت شغلی در کانادا حدود ۱۰۶۰۰۰ دلار است.

۴. دانش داده (Data Science)

با درآمد حدود ۱۰۰ هزار دلار در سال، دانشمندان داده یا همان دیتا ساینتیست‌ها، یکی از پرطرفدارترین مشاغل فنی را در کشور کانادا دارند. از جمله وظایف این افراد می‎توانیم به کاربرد تحلیل‌های پیشرفته و تکنیک‌های ماشین لرنینگ، استخراج insight و نتایج کاربردی از دیتاست‌های بزرگ و مدل‌سازی اشاره کنیم. دیتا ساینس ترکیبی است از برنامه‌نویسی، علم داده و دانش دامنه. این مهارت‌ها به فرد کمک می‌کنند که پترن‌های مخفی را کشف کرده و مشکلات کسب‌وکارها را با راه حل‎های داده محور حل کنند.

۵. پزشکی با تخصص قلب (Cardiology)

متخصصان قلب درامدی بالاتر از تمام دسته‌بندی‌هایی بالا دارند، با حدود ۲۸۰۰۰۰ دلار در سال. این متخصصان پزشکان عمومی هستند که بعد از اتمام تحصیلات، تخصص قلب گرفته و در امتحان بورد قبول شده‌اند و حالا به درمان جراحی بیماری‌های قلبی و عروقی می‌پردازند.

محدودیت سنی برای ادامه تحصیل

ادامه تحصیل در سنین بالا

ادامه مطلب
چگونگی اخذ اقامت ترکیه

روش‌های دریافت اقامت ترکیه

ادامه مطلب
پورتفولیو (نمونه کار) چیست و چه کاربردی دارد؟

پورتفولیو (نمونه کار) چیست؟

ادامه مطلب

۶. پزشکی عمومی

پزشکان عمومی درآمدی کمی کمتر از متخصصان و جراحان دارند، اما باز هم در بین مشاغل برتر کشور کانادا قرار دارند. این افراد دکترهایی هستند که باید بیماری‌ها را تشخیص بدهند، و معمولا در کلینیک‌ها و مطب‌های خانوادگی، یا بیمارستان‌ها کار می‌کنند.

۷. مدیریت مارکتینگ (Marketing Management)

مدیر مارکتینگ فردی است که بر استراتژی‌های تبلیغاتی سازمان نظارت کرده و یک تیم مارکتینگ را مدیریت می‌کند. ایین افراد سعی می‌کنند با پایین آوردن هزینه‌های تبلیغاتی، درآمد آن را افزایش بدهند و فرایندهای مارکتینگی را تا حد امکان بهینه کنند. یک مدیر مارکتینگ باید هم دانش فنی داشته باشد و هم کاملا در جریان ترندهای جهانی قرار بگیرد. این شغل درآمد سالانه حدود ۱۰۹۰۰۰ دلار در سال دارد.

۸. داروسازی (Pharmacy)

داروسازان افرادی هستند که داروهای تجویزی را ساخته و در موارد لزوم به بیماران تجویز می‌کنند. شما به عنوان یک داروساز می‌توانید هم در مراکز درمانی مشغول به کار شوید و هم در بیمارستان و دانشگاه کار تحقیقاتی انجام بدهید. این متخصصان در دوران شیوع کووید ۱۹ هم نقش پررنگی در نظام درمانی کانادا ایفا کردند. حقوق داروسازی می‌تواند در سال به رقم ۱۰۵۰۰۰ دلار برسد.

۹. مدیریت پخش و فروش (Sales engeneering)

تقریبا در هر صنعتی، شرکت‌ها به مدیران فروش نیاز دارند. کار مدیران فروش این است که فرایندهای فروش را در شرکت‌ها و سازمان‌ها بهینه کرده، سود آن‌ها را به حداکثر میزان ممکن برسانند. البته که مدیریت فروش یک کار بسیار تخصصی است و در حوزه‌های مختلف نیاز به مهارت‌های متفاوتی دارد.

۱۰. مشاوره مالی (Financial Advising)

مشاوران متخصص مالی، در همه حوزه‌های کسب‌وکار مورد نیاز هستند. حتی گاهی افراد هم برای خودشان مشاور مالی استخدام می‌کنند تا در مواردی مثل بیمه عمر، بودجه‌های مشترک و امنیت سرمایه به آن‎ها راهکار بدهند. درآمد مشاوران مالی در کشور کانادا می‌تواند تا ۱۰۰۰۰۰ دلار در سال بالا برود.