رد کردن لینک ها

انواع روش‌های اخذ اقامت کشور ترکیه

در سال‌های اخیر ایرانی‌های زیادی اقامت ترکیه را به‌صورت موقت یا دائم به‌قصد کار یا تفریح دریافت کرده‌اند. برخی از هم‌وطن‌هایی که قصد مهاجرت و اقامت در ترکیه را دارند، بدون کسب آگاهی راجع‌به جزئیات و روش‌های دریافت اقامت، اقدامات مدنظر را شروع می‌کنند که متأسفانه منجر به اتلاف هزینه و وقت آنها شده است.

در این نوشته قصد داریم با انواع روش‌های دریافت اقامت ترکیه که در سال 2023 رایج هستند آشنا شویم.

همه چیز درباره‌ی نحوه‌ی دریافت اقامت ترکیه

باتوجه‌به حجم بالای جزئیات و نکات مربوط به اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه، به‌صورت خلاصه به بیان موارد لازم می‌پردازیم.

مزایای اقامت ترکیه

مهم‌ترین مزایای اقامت ترکیه به شرح زیر است:

  • نزدیکی به ایران از نظر جغرافیایی و فرهنگی
  • نزدیکی به اروپا
  • عدم نیاز به ویزا برای ایرانی‌ها
  • آب‌وهوای مناسب
  • پایین‌بودن هزینه‌ی زندگی
  • عدم اجبار برای گذراندن دوره‌ی خدمت سربازی
  • امکان اشتغال

هزینه اقامت ترکیه

هزینه اقامت ترکیه به نوع دریافت اقامت بستگی دارد. برای مثال، خرید ملک و ثبت شرکت سرمایه‌گذاری از روش‌های گران و اقامت از طریق تحصیل، کار و ازدواج از روش‌های ارزان محسوب می‌شود.

بنابراین در پاسخ به پرسش پرتکرار اقامت ترکیه چقدر هزینه دارد می‌گوییم که باید نوع اقامت مدنظر خود را مشخص کنید تا هزینه‌ی آن تعیین شود. برخی از افراد از ما می‌پرسند هزینه اقامت ترکیه چقدر است درحالی‌که هنوز تصمیمی راجع‌به نحوه‌ی دریافت اقامت ترکیه نگرفته‌اند!

مدارک لازم برای اقامت ترکیه

چنانچه برای نخستین مرتبه است که قصد اقامت دارید، مدارک لازم برای اقامت ترکیه به شرح زیر است:

  • پاسپورت با حداقل اعتبار 1 سال
  • شناسنامه (اصل و ترجمه)
  • سند ازدواج (در صورت تأهل)
  • شماره‌ی مالیاتی ترکیه
  • راندوو

توجه داشته باشید که برای اخذ راندوو نیاز به آدرس ثبتی خواهید داشت. این آدرس می‌تواند مربوط به ملک شخصی، استیجاری و یا ملک آشنایان شما باشد.

بنر رزومه

اقامت ترکیه چند سال طول می‌کشد

در پاسخ به پرسش اقامت ترکیه چند سال طول می‌کشد باید گفت که یک جواب مشخص وجود ندارد. مدت اقامت در هر روش متفاوت بوده که افراد باید به این مسئله توجه کافی داشته باشند.

حداقل سرمایه برای اقامت ترکیه

حداقل سرمایه برای اقامت ترکیه 250 هزار دلار آمریکا بوده که مربوط به خرید ملک در ترکیه است. نکته‌ی قابل‌توجه اینکه شما تا 3 سال پس از خرید ملک، حق فروش آن را ندارید. با اینکه حداقل قیمت خانه برای اقامت ترکیه 250 هزار دلار تعیین شده؛ اما یافتن ملک با این قیمت ممکن است دشوار باشد.

حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای اقامت در ابتدا 1 میلیون دلار آمریکا بود که در سال‌های اخیر به 250 هزار دلار کاهش یافت.

اقامت ترکیه بدون خرید ملک نیز امکان‌پذیر است که در ادامه‌ی مقاله به بررسی روش‌های متفاوت اخذ اقامت پرداخته شده است.

انواع اقامت ترکیه

در این بخش قصد داریم به پرسش مهم چگونه اقامت ترکیه بگیریم پاسخ دهیم. انواع اقامت ترکیه به شرح زیر است:

اقامت ترکیه با اجاره خانه

هر فرد خارجی تنها با اجاره‌ی یک خانه می‌تواند فرایند اخذ اقامت ترکیه را آغاز کند. البته اجاره‌ی خانه در ترکیه مقداری دشوار است که با روش‌هایی مانند داشتن ضامن یا معرف و یا یک‌جا پرداخت کردن چند ماه از اجاره می‌تواند آن را تسهیل کند.

اقامت ترکیه از طریق اجاره ملک یکی از روش‌های رایج دریافت اقامت به شمار می‌رود؛ زیرا هزینه‌ی آن نسبت به برخی از روش‌های دیگر پایین‌تر بوده و سریع‌تر نیز به نتیجه می‌رسد.

اقامت ترکیه با خرید ملک

چنانچه از سرمایه‌ی کافی برخوردار باشید می‌توانید دریافت اقامت ترکیه با خرید ملک را در دستور کار خود قرار دهید. به‌این‌ترتیب دغدغه‌ای بابت مشکلات اجاره‌ی خانه نیز نخواهید داشت.

اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت

اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت جزء روش‌های کم‌طرف‌دار محسوب می‌شود؛ زیرا دارای شرایط خاص بوده و مناسب همه‌ی افراد نیست.

با اتمام ثبت شرکت، اقامت ۱ساله به فرد اعطا می‌شود. اما چنانچه شرکت فعالیتی نداشته باشد، شرکت منحل شده و اقامت شما نیز لغو می‌شود.

در صورت ادامه‌ی فعالیت شرکت و پرداخت مالیات، در پایان سال اول می‌توان اقامت را برای 2 سال دیگر تمدید کرد. باگذشت 5 سال می‌توان برای اقامت دائم ترکیه درخواست ارائه داد.

مطالب مرتبط

آزمون تافل

با آزمون تافل آشنا شوید!

ادامه مطلب
هزینه-مهاجرت-تحصیلی-به-ترکیه

راهنمای مهاجرت تحصیلی به ترکیه

ادامه مطلب
گواهی تمکن مالی برای کشورهای مختلف متفاوت است

هزینه‌های مهاجرت تحصیلی

ادامه مطلب

اقامت ترکیه از طریق ازدواج

افراد بالای 18 سال می‌توانند اقامت ترکیه از طریق ازدواج با یک شهروند ترکیه را دریافت کنند. باگذشت 3 سال از زندگی مشترک، زوجین می‌توانند برای اقامت دائم ترکیه نیز درخواست بدهند.

برای دریافت اقامت ترکیه از طریق ازدواج لازم است موارد زیر مدنظر قرار گیرد:

  • زوجین باید ثابت کنند در طول 3 سال با یکدیگر زندگی کرده‌اند.
  • باید ثابت کنند تمکن مالی برای اداره‌ی زندگی مشترک را دارند.
  • باید ثابت کنند مسکن لازم برای زندگی مشترک را در اختیار دارند.
  • نباید مشکل امنیتی داشته باشند.

اقامت ترکیه از طریق تحصیل

یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌ها، اخذ اقامت ترکیه از طریق تحصیل است. باید به این نکته توجه داشت که اقامت ترکیه از طریق تحصیل تنها محدود به دوره‌ی تحصیل بوده و پس از اتمام آن باید به کشور خود بازگشته و یا با استفاده از روش‌های دیگر، نسبت به اخذ اقامت اقدام کنید.

تحصیل در ترکیه

اقامت ترکیه از طریق تحصیل فرزند

افراد زیر 18 سال می‌توانند از طریق تحصیل اقدام به دریافت اقامت ترکیه کنند. در این روش، والدین باید فرزند خود را در یکی از مدارس ترکیه ثبت‌نام کرده و چنانچه خودشان ساکن ترکیه نباشند، فردی را به‌عنوان کفیل فرزند که در ترکیه سکونت دارد معرفی کنند.

اقامت ترکیه با سرمایه گذاری

اقامت ترکیه با سرمایه گذاری یکی از روش‌های مطمئن اخذ اقامت ترکیه محسوب می‌شود. افراد با سرمایه‌گذاری در ترکیه می‌توانند برای خود و اعضای خانواده تابعیت کشور ترکیه را دریافت کنند.