رد کردن لینک ها

آزمون تافل

آزمون تافل خلاصه کلمه «Test of English as a Foreign Language» است، این کلمه به معنی «آزمون انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی» است. تافل یک آزمون جهانی در حیطه زبان انگلیسی است که جزو معروف‌ترین و محبوب‌ترین مدارک انگلیسی در جهان محسوب می‌شود. این آزمون دارای کاربردهای زیادی است و با شرکت در آن می‌توانید سطح زبان انگلیسی خود را مشخص کرده و از آن در کارهای مختلف استفاده کنید. در ادامه تمامی سؤالات رایج درباره این آزمون را پاسخ‌ خواهیم داد با ما همراه باشید.

آزمون تافل

آزمون تافل چیست؟

همان‌طور که گفتیم آزمون تافل جزو آزمون‌های بین‌المللی انگلیسی است که با کمک آن می‌توان مهارت زبان انگلیسی افراد را مشخص کرد. این آزمون دارای بخش‌های مختلفی است که هرکدام از آن‌ها بر روی نمره نهایی آزمون تأثیر می‌گذارند. همچنین به علت این‌که این آزمون بین‌المللی است می‌توان آن را در دانشگاه‌ها و شرکت‌های خارجی ارائه کرد.

تافل برای کدام کشور است؟

برخی مواقع برای افراد سؤال مطرح می‌شود که تافل برای کدام کشور است؟ برای جواب دادن به این سؤال باید بگوییم که این آزمون هرماه یا هر دو ماه تحت نظر موسسه ETS در سراسر جهان برگزار می‌شود. مدرک تافل در دانشگاه‌ها و مراکز مختلفی در کل جهان معتبر محسوب شده و قابل‌  ارائه است.

آزمون تافل به چه صورت برگزار می‌شود؟

تافل TOEFL توسط موسسه ETS آمریکا در بیش‌تر از 130 کشور دنیا برگزار می‌شود.

انواع مختلف آزمون تافل

تافل دارای 3 نوع زیر است:

  • آزمون تافل سنتی یا کاغذی PBT
  • آزمون تافل آنلاین IBT
  • آزمون تافل کامپیوتری CBT

تافل ibt چیست؟

آزمون تافل با روش‌های مختلفی برگزار می‌شود، این آزمون تا سال 1998 به‌صورت آزمون کاغذی یا همان PBT برگزار می‌شد که همان خلاصه‌شده Paper Based TOEFL است که فرمت آن شبیه به آزمون کنکور بود. از سال 1998 موسسه ETS تصمیم به برگزاری تافل به‌صورت کامپیوتری گرفت که این آزمون بانام CBT شناخته می‌شد. البته این آزمون در سال 2006 با آزمون IBT یا همان Internet Based TOEFL جایگزین شد. تافل ibt به‌صورت اینترنتی برگزار می‌شود و دارای مقررات و استانداردهای خاص خود برای جلوگیری از تقلب است.

تافل هوم ادیشن چیست؟

تافل هوم ادیشن یا Home Edition بهترین آزمون برای افرادی است که دوست دارند به‌جای مراکز برگزاری تافل، از خانه در این آزمون شرکت کنند. تافل هوم ادیشن بیشتر به دلیل شیوع بیماری کرونا در سال‌‌‌های اخیر محبوبیت پبدا کرده و در دانشگاه‌های سراسر دنیا معتبر و قابل‌قبول است.

معرفی آزمون تافل تی پی او

تافل تی پی او یا TPO شباهت زیادی به آزمون IBT تافل که آزمون مبتنی بر کامپیوتر است دارد. کاربرد این آزمون در مواقعی است که افراد می‌خواهند سطح خود را ارزیابی کنند. آزمون تی پی او یک آزمون تافل آزمایشی است که دقیقاً شبیه به آزمون اصلی است و برای تخمین زدن سطح انگلیسی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد آزمون تافل برای مهاجرت به کانادا

تافل برای مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کشور کانادا فقط نتایج آزمون‌های آیلتس و سلپیپ معتبر و قابل‌قبول است؛ کاربرد تافل برای کانادا در مواقعی است که قصد مهاجرت از طریق تحصیل رادارید چراکه تافل در برخی دانشگاه‌های این کشور معتبر و قابل‌ارائه است

تافل برای مهاجرت به استرالیا

تافل برای استرالیا دارای کاربرد و مزایای خاص خود است. داشتن تافل برای مهاجرت به استرالیا جزو موارد ضروری محسوب می‌شود مخصوصاً اگر با روش ویزای تحصیلی یا کار اقدام به مهاجرت کرده باشید. کسب نمرات بالا در این آزمون، تأثیر بالایی در پذیرش ویزای افراد دارد.

تافل برای اکسپرس اینتری

مدرک تافل برای اکسپرس اینتری کاربرد بالایی ندارد چراکه در این روش از مهاجرت مدارک زبان آیلتس، سلپیپ و تف مورد قبول واقع می‌شود.

کاربرد تافل برای دکتری

آزمون‌های زبان مانند TOLIMO، EPT و MSRT جزو آزمون‌هایی هستند که بانام آزمون‌های تافل دکتری شناخته می‌شوند. کاربرد تافل برای دکتری این است که با داشتن مدرک تافل فرد می‌تواند از دادن آزمون‌های زبان رایج دکتری معاف شود.

مقالات اخیر ما را بخوانید!

نحوه برگزاری و تکنیک‌های عمومی آمادگی آزمون آیلتس

راهنمای جامع آزمون آیلتس

ادامه مطلب
نگارش ایمیل برای اساتید دانشگاه

نگارش ایمیل برای اساتید

ادامه مطلب
مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان

مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان

ادامه مطلب

مدارک موردنیاز آزمون تافل در ایران

مدارک لازم برای ثبت‌نام در تافل در ایران به این صورت است:

  • پاسپورت معتبر با عکس و امضای فرد
  • شناسنامه با عکس و امضای فرد
  • گواهینامه رانندگی معتبر با عکس و امضای فرد
  • کارت شناسایی ایالتی یا استانی
  • کارت شناسایی نظامی

مدارک لازم برای آزمون تافل

قیمت آزمون تافل چقدر است؟

قیمت تافل در زمان‌های مختلفی ممکن است دچار تغییر شود؛ اما هم‌اکنون قیمت آزمون تافل بین 200 دلار الی 320 دلار است.

مدت‌زمان برگزاری آزمون تافل

امتحان تافل در حالت میانگین ممکن است بین 3 الی 4 ساعت طول بکشد.

جدول نمره دهی بخش‌های مختلف تافل

توضیحات نمره دهی آزمون تافل

تافل از چهار بخش مختلف تشکیل‌شده است هر فرد با توجه به نمره‌ای که کسب می‌کند دریکی از سطح‌های آن قرار می‌گیرد. سیستم نمره دهی تافل در بخش‌های مختلف به این صورت است:

نمره‌ دهی ریدینگ (Reading) تافل:

(Advanced (24-30: اگر امتیاز فرد بین 24 الی 30 باشد نشان‌دهنده این است که مهارت بالایی در درک، استدلال و بررسی اطلاعات دارد.

(High-Intermediate (18-23: اگر امتیاز فرد بین 18 الی 23 باشد نشان‌دهنده این است که او درک درستی از کلمات رایج آکادمیک دارد.

(Low-Intermediate (4-17: نمره 4 الی 17 در این بخش نشان‌دهنده این است که فرد تنها برخی از مفاهیم متون آکادمیک را درک می‌کند.

(Below Low-Intermediate (0-3: نمره 0 الی 3 در این بخش نشان‌دهنده سطح پایین‌تر از متوسط است.

نمره دهی لیسنینگ (Listening) تافل:

(Advanced (22-30: افرادی که موفق به کسب این نمره در این بخش می‌شوند می‌توانند به‌راحتی مکالمه‌ها و سخنرانی‌های آکادمیک را درک کنند.

(High-Intermediate (17-21: کسب این سطح نشان‌دهنده این است که فرد از ایده‌های اصلی و جزئیات مهم در مکالمه‌های آکادمیک درک درستی دارد.

(Low-Intermediate (9-16: افرادی که در این سطح قرار دارند می‌توانند به‌صورت کلی نکات مکالمه‌های آکادمیک را دریافت کنند.

(Below Low-Intermediate (0-8: گرفتن نمره زیر 9 به این معنی است مهارت فرد در این بخش حتی در حد متوسط نیز نیست.

نمره دهی اسپیکینگ (Speaking) تافل:

(Advanced (25-30: هنگامی‌که نمره فرد بین 25 الی 30 باشد نشان‌دهنده این است که درک بالایی از زبان انگلیسی دارد و می‌تواند کلمات انگلیسی را استدلال کند.

(High-Intermediate (20-24: کسب نمره 20 الی 24 نشان‌دهنده این است که فرد می‌تواند به‌خوبی به زبان انگلیسی صحبت کند اما درعین‌حال ممکن است دچار استرس و مکث‌های رایج در مکالمه شود.

(Low-Intermediate (16-19: این سطح از نمره در این بخش نشان‌دهنده این است که فرد فقط می‌تواند بعضی از مکالمه‌های عمومی و ساده را صحبت کند.

(Basic (10-15: این سطح نشان‌دهنده این است که فرد دچار محدودیت در برقرار ارتباط به زبان انگلیسی است. افراد در این سطح به‌آرامی صحبت می‌کنند و دایره لغات کمی دارند.

(۰-۹) Below Basic: گرفتن نمره زیر ده به این معنی است که مهارت فرد در صحبت کردن حتی در حد Basic نیز نیست.

نمره دهی رایتینگ (Writing) تافل:

(Advanced (24-30: افرادی که نمره 24 الی 30 را در این بخش کسب می‌کنند می‌توانند به‌راحتی نظرات خود را با جزئیات کامل به انگلیسی بنویسند.

(High-Intermediate (17-23: در این سطح افراد می‌توانند متون انگلیسی را بنویسند اما درعین‌حال نوشته‌های آن‌ها ممکن است دارای غلط‌های املایی و ساختاری باشد.

(Low-Intermediate(13-16: افراد در این سطح قادر به نوشتن متون ساده هستند. همین‌طور مرتکب خطاهای نگارشی و ساختاری زیادی می‌شوند.

(Basic (7-12: در این سطح متون نوشته‌شده به‌وسیله فرد دارای ساختار بسیار ضعیف و غلطی است. همچنین قادر به نوشتن جزئیات نبوده و به‌وضوح دچار غلط‌های مختلف نگارشی و قواعدی هستند.

(Below Basic(0-6: مهارت افراد در این سطح به ‌نوعی است که حتی در سطح Basic نیز قرار نمی‌گیرند.

آیلتس بهتر است یا تافل؟

تافل یا آیلتس، کدام را انتخاب کنیم؟

اگر درباره شرکت در این دو آزمون دچار شک و تردید شده‌اید برای راهنمایی شما در این مورد باید بگوییم که اگر با کار کردن با کامپیوتر و لپ‌تاپ مشکلی ندارید و با آزمون‌های شبیه به کنکور راحت‌تر هستید احتمالاً آزمون تافل برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

اما اگر زبان شما در سطح خوبی قرار دارد و آزمون‌هایی که فرمتی شبیه به کنکور دارند را دوست ندارید شرکت در آزمون آیلتس برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

مراکز برگزاری آزمون تافل در ایران

مراکز مختلفی برای آزمون تافل در کشور ایران وجود دارد. این مراکز عبارت‌اند از:

  • سازمان سنجش آموزش کشور
  • دانشگاه ارومیه
  • دانشگاه تبریز
  • دانشگاه شیراز
  • دانشگاه آمل
  • مجتمع آموزشی امیر بهادر واقع در تهران
  • موسسه فرهنگی علامه سخن واقع در تهران
  • مرکز زبان ایران واقع در اصفهان
  • مجتمع فنی تهران
  • مرکز گسترش انفورماتیک استان زنجان

منابع مناسب تافل

معرفی منابع مناسب برای آزمون تافل

پیدا کردن منابع و کتاب آمادگی تافل اهمیت زیادی در کسب نمره مناسب در این آزمون دارد. همچنین آمادگی برای تافل بدون کلاس نیز ممکن است که شما می‌توانید به‌راحتی بدون شرکت در کلاس برای این آزمون آماده شوید؛ اما منابع زیر می‌توانند برای آمادگی شما برای تافل کمک‌کننده باشند:

  • Essential Words for The TOEFL
  • 1100 Words You Need to Know
  • Longman Preparation Course for The TOEFL
  • Absolutely Essential Words 504
  • Barron’s How to Prepare for TOEFL Essay
  • Cambridge preparation for the Toefl test
  • Barron’s Essential Words for Toefl

زمان لازم برای آماده‌سازی آزمون تافل

زمان لازم برای آماده‌سازی تافل برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد اما در حالت کلی می‌توان گفت اگر سطح مناسبی داشته باشید، دو هفته زمان برای آمادگی آزمون کافی خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم آزمون تافل و تمامی سؤالات رایج درباره آن را پاسخ دهیم. شما می‌توانید با شرکت در این آزمون علاوه بر مشخص کردن سطح زبان انگلیسی خود، از آن برای مهاجرت، کار یا تحصیل استفاده کنید. در نهایت دوست داریم بدانیم نظر شما دراین‌باره چیست؟ به نظرتان آزمون تافل کاربردی‌تر است یا آزمون آیلتس؟ شخصاً ترجیح می‌دهید در کدام‌یک از این آزمون‌ها شرکت کنید؟ منتظر پاسخ‌های شما در این ‌باره هستیم، از این‌که تا انتهای مقاله ما را همراهی کردید متشکر و قدردان هستیم.

سوالات متداول

تافل ibt چیست؟

آزمون تافل با روش‌های مختلفی برگزار می‌شود، این آزمون تا سال 1998 به‌صورت آزمون کاغذی یا همان PBT برگزار می‌شد که همان خلاصه‌شده Paper Based TOEFL است که فرمت آن شبیه به آزمون کنکور بود. از سال 1998 موسسه ETS تصمیم به برگزاری تافل به‌صورت کامپیوتری گرفت که این آزمون بانام CBT شناخته می‌شد. البته این آزمون در سال 2006 با آزمون IBT یا همان Internet Based TOEFL جایگزین شد. تافل ibt به‌صورت اینترنتی برگزار می‌شود و دارای مقررات و استانداردهای خاص خود برای جلوگیری از تقلب است.

مدارک موردنیاز آزمون تافل در ایران چیست؟

  • پاسپورت معتبر با عکس و امضای فرد
  • شناسنامه با عکس و امضای فرد
  • گواهینامه رانندگی معتبر با عکس و امضای فرد
  • کارت شناسایی ایالتی یا استانی
  • کارت شناسایی نظامی

قیمت و هزینه‌ی آزمون تافل چقدر است؟

قیمت تافل در زمان‌های مختلفی ممکن است دچار تغییر شود؛ اما هم‌اکنون قیمت آزمون تافل بین 200 دلار الی 320 دلار است.

تافل یا آیلتس، کدام را انتخاب کنیم؟

اگر درباره شرکت در این دو آزمون دچار شک و تردید شده‌اید برای راهنمایی شما در این مورد باید بگوییم که اگر با کار کردن با کامپیوتر و لپ‌تاپ مشکلی ندارید و با آزمون‌های شبیه به کنکور راحت‌تر هستید احتمالاً آزمون تافل برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

اما اگر زبان شما در سطح خوبی قرار دارد و آزمون‌هایی که فرمتی شبیه به کنکور دارند را دوست ندارید شرکت در آزمون آیلتس برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

گزیده‌‌ی سرویس‌های اپلای‌بادی

آماده‌سازی و تدوین رزومه

آماده‌‌سازی رزومه تحصیلی و کاری

ثبت سفارش
تحلیل و ویرایش انگیزه‌نامه

تحلیل و ویرایش انگیزه‌نامه

ثبت سفارش
نگارش استادی پلن

نگارش برنامه تحصیلی کانادا

ثبت سفارش

به گفتگو بپیوندید