رد کردن لینک ها

۵ هزینه‌ی اصلی پیش از مهاجرت به خارج از کشور

اگر قصد مهاجرت دارید و به هزینه‌‌های مهاجرت و اپلای فکر می‌کنید، این مقاله را بخوانید. در این مقاله ما پنج هزینه‌ اصلی پیش از مهاجرت را بررسی می‌کنیم. حدس شما چیست؟ فکر می‌کنید کدام هزینه‌ها در این لیست قرار می‌گیرد؟

۱- هزینه یادگیری زبان

برای آسایش بیشتر در هنگام مهاجرت، نیاز دارید با زبان کشور مقصد آشنایی کافی داشته باشد. ممکن است در روش مهاجرت شما نیازی به داشتن مدارک زبان نباشد. اما باز هم نیاز دارید به زبان کشور مقصد تسلط نسبی داشته باشید. چرا که هرچه زبان کشور مقصد را بیشتر بدانید، زندگی آسان‌تری در آن‌جا خواهید داشت.

با این وجود یادگیری زبان یکی از ملزومات اصلی و غیر قابل چشم‌پوشی مهاجرت است. اگر ویزای شما نیاز به مدرک زبان ندارد و از زبان کشور مقصد به حدی می‌دانید که گلیم خود را از آب بیرون بکشید، این اتفاق بسیار اتفاق خوبیست. اما در غیر این‌صورت باید قبل از هر اقدامی در مسیر مهاجرت به یادگیری زبان بپردازید.
یادگیری زبان امری زمان‌بر و در عین حال پرهزینه است. ممکن است زمان کمی برای یادگیری زبان داشته باشید. در این صورت مجبورید به کلاس‌های خصوصی و فشرده روی آورید که هزینه‌ بیشتری دارند.

۲- هزینه‌ی سفارت

قطعا اولین قدم در پروسه‌ی مهاجرت، انتخاب کشور مورد نظر است. رزرو وقت از سفارت هر کشوری راه و روش خودش را دارد. معمولا برای آن‌که بتوانید مدارک خود را به سفارت کشور مورد نظر خود ببرید باید هزینه‌ای پرداخت کنید.

اگر قصد مهاجرت به آمریکا یا امثال آن را داشته باشید، این هزینه بسیار گزاف‌تر خواهد شد. چرا که این کشور در ایران سفارت ندارد.  پس از آن‌که به سختی وقت گرفتید، برای جلسه حضوری باید به یکی از کشورهای همسایه همچون ترکیه یا امارات سفر کنید.

مطالب مرتبط

تصویر ۹ نکته پورتفولیو معماری

ساختن یک پورتفولیو معماری

ادامه مطلب
تصویر-فرصت-شغلی-دکترا

فرصت‌های شغلی غیردانشگاهی

ادامه مطلب
بسیاری در فکر مهاجرت به کانادا هستند. اکسپرس انتری روشی مناسب برای مهاجرت نیروی کار ماهر است. برای آشنایی با این روش ادامه‌ی مقاله را بخوانید.

اکسپرس انتری چیست

ادامه مطلب

۳- هزینه ترجمه مدارک

با هر روشی که قصد مهاجرت داشته باشید، نیاز دارید در هنگام رفتن به سفارت مدارک شخصی خود اعم از مدارک تحصیلی و اسناد مالی به آن سفارت ارائه کنید.

برای مثال شما نمی‌توانید اصل مدرک دانشگاهی خود به زبان فارسی را برای سفارت آلمان ببرید. بلکه باید مدارک تحصیلی و اسناد مالی خود را به یک دارالترجمه رسمی برده و آن‌ها را به زبان مورد نیاز برای سفارت مقصدتان ترجمه کنید.

تکمیل بودن مدارکتان است که موجب پذیرش شما توسط سفارت مورد نظر می‌شود. لذا اصلا ارزش ندارد برای کمتر کردن هزینه‌هایتان به مترجمین بی‌کیفیت و نامعتبر مراجعه کنید. ترجمه‌ی مدارک، امری حیاتی در مسیر مهاجرت شماست.

گواهی تمکن مالی برای کشورهای مختلف متفاوت است

۴- حساب بانکی

هنگامی که برای درخواست ویزای توریستی یا مهاجرتی به سفارت یک کشور مراجعه می‌کنید، باید به افسران سفارت ثابت کنید که تمکن مالی دارید.
برای اثبات این امر، باید به بانکی که حساب اصلی شماست مراجعه و درخواست گواهی تمکن مالی کنید. این گواهی از ابتدا به زبان انگلیسی آماده شده و بسته به کشور مقصد شما، در انتهای گواهی میزان سرمایه شما به دلار یا یورو ذکر می‌شود.

برای آنکه این گواهی از نظر افسران سفارت مورد نظر شما مورد قبول واقع شود، معمولا باید مبلغی حداقلی را در حساب خود داشته باشید که این مبلغ بسته به کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید متفاوت است.

برای برخی کشورهای عضو حوزه شینگن، باید حداقل ۹۰ میلیون تومان موجودی در حسابتان داشته باشید. هرچه این گواهی نشان بدهد پول شما مدت زمان بیشتری در حساب بانکی‌تان بوده و گردش حساب بالاتری داشته‌اید، امکان قبول شدنتان بیشتر می‌شود. برای اطلاع دقیق از شرایط مالی‌تان این لینک را مطالعه کنید.
پس از واریز کردن پول از فواصل زمانی غافل نشوید. چرا که این امر می‌تواند نقش مهمی در قبول یا رد شدن ویزای شما ایفا کند.

۵- بیمه مسافرتی

در میان مدارکی که سفارت برخی کشورها از شما درخواست می‌کنند، نیاز است که پیش از اقدام به دریافت ویزا خود را بیمه مسافرتی کرده باشید. دلیل این امر ان است که در صورت بروز اتفاقاتی همچون دزدیده شدن یا گم شدن مدارک و بیماری بیمه از شما حمایت کند.
با توجه به این موضوع، باید در هنگام آماده‌سازی مدارک برای ارائه به سفارت مربوطه، حتما بیمه مسافرتی خریداری کنید و اسناد مربوط به آن را میان مدارک خود قرار دهید.

از عوامل تاثیرگذار روی بیمه‌های مسافرتی شینگن، سن افراد است. به همین دلیل شرکت‌های بیمه برای گروه‌های سنی مختلف، رده‌های قیمتی متفاوتی در نظر گرفته‌اند. برای مثال برخی از شرکت‌های بیمه، رده‌های سنی تا ۱۲ سال، ۱۳ تا ۶۵ سال، ۶۶ تا ۷۰ سال، ۷۱ تا ۷۵ سال، ۷۶ تا ۸۰ سال و ۸۰ سال به بالا برای بیمه‌گذار تعریف کرده‌اند. بنابراین هر چه سن بیمه‌گذار بیشتر شود، قیمت بیمه مسافرتی نیز افزایش می‌یابد.

آنچه در این مقاله در مورد آن صحبت کردیم، هزینه‌های پیش از مهاجرت بود. پس از آنکه ویزای شما آماده شود، هزینه‌هایی همچون خرید بلیت و ارز نیز به هزینه‌های مهاجرتی شما افزوده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی راهنمای جامع اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی را در ادامه مطالعه کنید.

سایر خدمات اپلای بادی

نگارش استادی پلن

نگارش اِستادی پلن

ثبت سفارش
اخذ جاب آفر

اخذ جاب افر

ثبت سفارش
نگارش توصیه‌نامه

توصیه‌نامه اساتید و کارفرمایان

ثبت سفارش

به گفتگو بپیوندید