رد کردن لینک ها

با آزمون زبان PTE برای اپلای و اخذ پذیرش آشنا شوید

همه انواع مهاجرت، مدارک و نیازمندی‌های مخصوص خودشان را دارند. شما چه بخواهید از طریق تحصیلی مهاجرت کنید و چه در کشور مقصد به دنبال کار باشید، باید یک سری از مهارت‌های خود را اثبات کنید. اثبات مهارت هم مسیری ندارد به جز کسب نمره مناسب در آزمون‎‌ها و دوره‎‌های گوناگون. یکی از این آزمون‎‌ها PTE است، یک آزمون چند مرحله‌ای زبان انگلیسی که در بخش‌هایی مثل speaking، Listening، Writing و Reading به فرد نمره می‌دهد و آمادگی او را می‌سنجد. در این مطلب همه چیز را در مورد آزمون PTE می‎‌خوانیم.

آزمون PTE یا Pearson Test of English چیست؟

این تست توسط یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌هایی آموزشی دنیا یعنی Pearson برگزار می‌شود و درست مثل ایلتس، چند مرحله دارد. در هر کدام از این مراحل یکی از مهارت‌های فرد بررسی و به آن نمره داده می‌شود. دامنه نمرات این آزمون در نوع جنرال آزمون از ۱ تا ۵ و در نوع آکادمیک از ۱۰ تا ۹۰ است.

به هر کدام از بخش‌های چهارگانه یک نمره داده شده و نمره کلی PTE فرد، میانگینی از این چهار عدد خواهد بود. به صورت کلی نمرات این آزمون این‌طور هستند:

۵۰ تا ۵۸- قابل قبول

۵۸ تا ۶۵- قابل قبول

۶۵ تا ۷۹ – خوب

۷۹ تا ۸۵- خیلی خوب

۸۵ تا ۹۰ – متخصص

بنر دانشگاه۳

تفاوت PTE با IELTS

ساختار کلی این دو آزمون تقریبا مشابه به نظر می‌رسد، اما تفاوت‌های کوچکی هم دارند. اولین تفاوت این است که آیلتس هم به صورت کاغذی و هم کامپیوتری برگزار می‌شود، اما PTE فقط آنلاین است. 

همچنین در بعضی از کشورها تنها آیلتس و تافل قابل پذیرش هستند و وجود PTE تفاوتی در رزومه شما ایجاد نخواهد کرد. کانادا یکی از این کشورهاست.

همچنین شرکت در آزمون PTE کمی راحت‌تر است، چون برخلاف آیلتس که تنها یک روز در هفته قابلیت شرکت کردن دارد، ۶ روز برگزار می‌شود. البته که نتیجه آن حدود هفت روز دیرتر از‌ آیلتس به دست شرکت‌کننده خواهد رسید.

چه کسانی باید در آزمون PTE شرکت کنند؟

همه افراد بالای ۱۶ سال – فارغ از مدرک تحصیلی- می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. البته که زیر ۱۸ ساله‌ها باید رضایت‌نامه والدین را هم داشته باشند. به صورت کلی مخاطبان این آزمون عبارت‌اند از:

  • افرادی که قصد گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌هایی خارج از کشور را دارند.
  • افرادی که می‌خواهند در یک شرکت خارجی استخدام شده و از این طریق مهاجرت کنند.
  • افرادی که به هر دلیلی امکان حضور در آزمون آیلتس را ندارند، و یک تست کامپیوتری را ترجیح می‌دهند.
  • افرادی که در آینده قصد مهاجرت به استرالیا را دارند (بیشتر مراکز این کشور PTE را قبول می‎کنند)

منابع آزمون چه چیزهایی هستند؟

برای آمادگی آزمون PTE باید منابع مختلفی را بخوانید که اگر دانش متوسط انگلیسیی دارید، همه این منابع برایتان نسبتا ساده خواهد بود. با برنامه‌ریزی مناسب، می‌توانید از پس همه آن‌ها بر بیایید:

The Official Guide to PTE Academic: این کتاب منبع رسمی و تاییدشده آزمون است، که همه بخش‌های آن را پوشش می‌دهد. در این کتاب دستورالعمل‌های کاربردی، نمونه تست به همراه کلید پاسخ و شرح کامل فرمت نمره‌دهی آمده است، تا بیشترین آمادگی را برای آزمون پیدا کنید.

این کتاب همچنین ۲۰۰ آزمون آزمایشی هم دارد. با خواندن آن می‌توانید مهارت خودتان را بسنجید و متوجه شوید که نقاط ضعف و قوتتان کدام‌ها هستند.

جلد اول و دوم کتاب PTE Academic Practice Test Plus: این کتاب دو جلدی یکی از مهم‌ترین منابع آزمون PTE  محسوب می‌شود که اساس آن بر آزمون‌های تمرینی است. مدرسان زبان تاکید دارند که حداقل سه مورد از این آزمون‌ها را با شبیه‌سازی، قبل از امتحان اصلی انجام بدهید.

با آزمون زبان انگلیسی دولینگو آشنا شوید.

آزمون دولینگو چیست؟

ادامه مطلب
مهاجرت-تحصیلی-به-کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

ادامه مطلب
پورتفولیو (نمونه کار) چیست و چه کاربردی دارد؟

پورتفولیو (نمونه کار) چیست؟

ادامه مطلب

کجا آزمون PTE بدهیم؟

از آن جایی که این آزمون در ایران برگزار نمی‌شود، باید برای شرکت در آن به یکی از کشورهای همسایه مثل امارات، آذربایجان، ترکیه یا ارمنستان بروید.

چه زمانی برای PTE ثبت نام کنیم؟

از آن جایی که تعداد دفعات برگزاری این آزمون در طول سال بالاست، بهتر است وقتی ثبت نام کنید که برای شرکت در آن آمادگی کامل دارید. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت رسمی آزمون (PearsonPte) یک حساب کاربری بسازید و بعد مرکز آزمون و تاریخ را انتخاب کنید.  بیشتر ایرانی‌ها شهر استانبول را برای آزمون انتخاب می‌کنند، چون هم به ایران نزدیک است و رفت و آمد به آن نسبتا اقتصادی خواهد بود، هم تعداد مراکز معتبر آزمون در آن بالاست.

هزینه ثبت نام در این آزمون به کشور بستگی دارد. مثلا در کشور ترکیه این رقم بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ لیر است.