رد کردن لینک ها

آزمون دولینگو انگلیسی برای کانادا | با منابع آزمون دولینگو آشنا شوید!

برای اینکه بتوانید به کانادا مهاجرت تحصیلی کنید، باید مدرک زبان مورد تأیید داشته باشید. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، ۴ آزمون مختلف را برای مهاجرت به این کشور می‌پذیرد که دو تای آن‌ها آزمون زبان فرانسه و دو تای دیگر آزمون زبان انگلیسی هستند. با توجه به اینکه در دوران اوج کرونا این آزمون‌ها در بازه‌های زمانی طولانی‌تری برگزار می‌شد، برخی از دانشگاه‌ها و همین‌طور دیگر سازمان‌های مهاجرتی، نتیجه آزمون دولینگو را به‌عنوان مدرک زبان پذیرفتند.

آزمون دولینگو چیست؟

چه افرادی به آزمون دولینگو نیاز دارند؟

برای مهاجرت به کشور کانادا، می‌توانید از روش‌های مختلفی بهره ببرید که هر روش، شرایط مربوط به خود را دارد. افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، ابتدا باید روش مهاجرت خود را انتخاب کرده و شرایط آن را بررسی کنند. اگر در آزمون دولینگو، نمره خوبی کسب کنید، مهاجرت به کانادا برایتان راحت‌تر می‌شود.

برخی افراد برای ادامه تحصیل به نتیجه این آزمون نیاز دارند تا توسط دانشگاه‌های کانادا پذیرفته شوند. البته همه دانشگاه‌های کانادا مدرک دولینگو را قبول ندارند و باید برای پذیرش در آن‌ها آزمون آیلتس یا تافل بدهید؛ بنابراین ابتدا باید بدانید که چه دانشگاه‌هایی مدرک آزمون دولینگو را قبول می‌کنند. برخی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه تورنتو، مک گیل، آلبرتا، مک مستر، کویینز و … مدرک این آزمون را برای ارزیابی زبان دانشجو می‌پذیرند.

شرایط آزمون دولینگو

اگر شما از متقاضیان مهاجرت و تحصیل در کانادا هستید و می‌خواهید درباره شرایط و نحوه اجرای این آزمون اطلاعات کاملی داشته باشید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

ثبت نام و مدارک مورد نیاز برای آزمون دولینگو

برای ثبت نام آزمون دولینگو کانادا، ابتدا باید وارد سایت این آزمون شوید تا بتوانید دولینگو انگلیسی را با ایجاد حساب کاربری مخصوص به خود، فعال کنید. در این قسمت، اطلاعات هویتی و ایمیل از شما پرسیده می‌شود. دقت داشته باشید که اطلاعات را به‌درستی تکمیل کنید و از ایمیل معتبر و قابل‌دسترسی استفاده کنید.

سپس باید هزینه ثبت‌ نام دولینگو را بپردازید تا بتوانید در آزمون شرکت کنید. هزینه دولینگو با دلار محاسبه می‌شود و مبلغ آن 49 دلار است.

چگونه آزمون دولینگو بدهیم؟ شرایط آن چیست؟

قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که کامپیوتر شما ابزاری مانند بلندگو و اینترنت پرسرعت را داشته باشد. برای اینکه تقلب در آزمون دولینگو صورت نگیرد، شرایطی در نظر گرفته ‌شده که شامل موارد زیر هستند:

  • اتاق ساکت و دارای نور کافی باشد
  • از عینک آفتابی و هدفون استفاده نکنید
  • از وسایل نوشتاری و کاغذ استفاده نکنید
  • گوشتان باید قابل مشاهده باشد
  • کسی از کنارتان رد نشود
  • در حین آزمون از تکان خوردن بی‌مورد و نگاه به اطراف خودداری کنید

اگر این شرایط را رعایت نکنید، احتمال رد شدن در آزمون دولینگو بالا می‌رود. البته برخی افراد با ترفندهایی مانند به‌اشتراک گذاشتن صفحه‌نمایش خود با دیگران یا حضور نامحسوس فرد دیگری در اتاق و … اقدام به تقلب در آزمون دولینگو می‌کنند که درصورت کشف آن، آزمون آنها باطل می‌شود.

آزمون اصلی ۶۰ دقیقه است و تحت شرایط خاصی و به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود. برای پاسخگویی ۴۵ دقیقه زمان دارید و ۱۰ دقیقه هم به مصاحبه اختصاص داده می‌شود. ۵ دقیقه نیز به مقدمه و شروع آزمون اختصاص داده شده است.

سؤال دیگری که پیش می‌آید این است که جواب دولینگو کی میاد؟ این آزمون به‌خصوص برای افرادی که زمان کافی برای مهاجرت ندارند و باید سریع‌تر کارهای خود را پیش ببرند بسیار مفید است؛ زیرا تا ۴۸ ساعت پس از آزمون، جواب آزمون دولینگو اعلام می‌شود.

بنر انگیزه نامه۲

ایران دولینگو و قبولی راحت‌تر در این آزمون

نتیجه دولینگو از ۱۶۰ نمره محاسبه می‌شود و هرچه نمره بالاتری دریافت کنید، قطعاً امکان پذیرش شما بالاتر می‌رود. اما نمره خوب دولینگو از چند نمره است؟ نمرات بین ۱۲۵ تا ۱۶۰ تسلط بالای شما به زبان را نشان می‌دهد و نمره خوبی محسوب می‌شود. انجام آزمون دولینگو بدون پاسپورت هم امکان‌پذیر است و اگر هنوز پاسپورتتان را دریافت نکرده‌اید، برای شرکت در این آزمون مشکلی ندارید.

برای دولینگو تضمینی و دریافت نمونه سؤالات آزمون دولینگو با جواب، هم به‌صورت نوشتاری و هم اسپیکینگ، ایران دولینگو، کمک زیادی به شما می‌کند تا با نمره بهتری قبول شوید.