رد کردن لینک ها

هرآنچه درباره‌ی تحصیل رشته‌ی حقوق در خارج باید بدانید!

حقوق یکی از پنج رشته بسیار پرطرفدار بین دانشجویان ایرانی است، و البته قبول شدن در آن هم چندان ساده نیست. بسیاری از دانشجویان یا فارغ‌‍التحصیلان حقوق این روزها به مهاجرت فکر می‌کنند و تصور عمومی این است که حقوق ایران مختص خود کشور است، و بیرون از ایران قابل ادامه دادن نیست!

اگر شما هم جز این دسته افراد هستید، احتمالا با خواندن این مطلب حسابی تعجب خواهید کرد. بسیاری از شاخه‌های حقوق را می‎شود خارج از ایران ادامه داد، یا از طریق کاری با آن‎ها مهاجرت کرد. همچنین شما می‌توانید بعد از پایان دبیرستان برای تحصیل حقوق اپلای کنید و کل فرایند را در کشوری دیگر شروع کنید. در این مطلب شرایط اپلای حقوق در کشورهای مختلف و مهاجرت با این رشته را با هم به صورت کلی مرور می‎کنیم.

حقوق بین‌الملل، یک رشته مناسب برای اپلای

حقوق بین‌الملل رشته‎ای است برای مطالعه مجموعه اصول، موازین، قواعد و مقررات روابط جامعه بین‌المللی، مخصوصا دولت‎ها و سازمان‎های جهانی. هر روز زمینه‎‌های جدیدی در  حقوق و دعاوی جامعه جهانی ایجاد می‎شوند و کاربرد این رشته در تحلیل و حل چالش‎ها بسیار بسیار زیاد است.

حقوق‌دانان این حوزه در ایران در نهادهایی مثل وزارت خارجه، سفارت‎ها و دولت برای حل و فصل دعاوی بین‎المللی مشغول به کار می‌شوند. در سطح جهانی اما مشاغلی مانند حقوق‌دان دولت، سفیر، مشاور حقوقی سازمان‌های بین‌المللی و… در انتظار فارغ‌التحصیلان این رشته است.

اگر کارشناسی این رشته را گرفته‌اید، برای master امکان اپلای را دارید. همچنین اپلای رشته حقوق بین‌الملل از طریق Law firmها هم به بعضی از کشورها وجود دارد (مهاجرت شغلی).

بنر سرویس جستجوی دانشگاه

اپلای حقوق فرانسه

برای تحصیل رشته حقوق در فرانسه، باید در آزمون ورودی دانشگاه انتخابی قبول شده و مدرک زبان B2 فرانسوی هم داشته باشید. در این کشور دانشجویان در سه مقط حقوق می‎خوانند:

  • لیسانس یا LLB
  • فوق لیسانس یا LLM
  • PhD یا دکترا

برای دانشگاه‌های فرانسه هم مثل کشورهای دیگر، باید با مدارک و نمره‎های خود اپلای کنید. مثلا در مقطع لیسانس با مدرک زبان (آیلتس ۶ به بالا و تافل ۸۵ به بالا برای تحصیل به انگلیسی) و ریزنمرات دبیرستان و یک رزومه تحصیلی مناسب.

از مزایای تحصیل حقوق در فرانسه می‎توانیم به فانددار بودن بسیاری از دوره‌های ارشد، امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر اروپا و آمریکا و کمک‎‌های مختلف دولت برای مسکن و درآمد اشاره کرد.

مهاجرت با رشته حقوق به کشور کانادا

کانادا یکی از کشورهای بسیار مهاجرپذیر و مناسب ایرانی‌هاست که وکلا و حقوق‌دانان ایرانی زیادی در آن مشغول کار هستند. حتی شرکت‌های حقوقی در این کشور هستند که تمام کارمندان و اسم شرکت هم ایرانی‌ست. چرا؟ به دلیل حجم بالای مهاجرت ایرانی‎ها به شهرهای مختلف کانادا.

برای اپلای (رشته) حقوق در کانادا می‎توانید از کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا حتی دکترا اقدام کنید، اما هرکدام از این مقاط نیازمندی‌های خاص خودشان را دارند.

مقطع کارشناسی:

  • ریزنمرات دبیرستان و مدرک دیپلم ۱۲ ساله
  • کسب نمره حداقل  ۷ در آیلتس آکادمیک
  • مدارک دیگری که هر دانشگاه به صورت اختصاصی از شما می‌خواهد

مقطع ارشد:

  • کسب حداقل معدل ۱۶ در کارنامه تحصیلی مقطع لیسانس
  • داشتن مدرک زبان آیلتس آکادمیک با نمره کل ۷٫۰ یا بالاتر (حداقل ۶٫۵ در ریدینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ و حداقل  ۷ در مهارت رایتینگ)
  • مدارک دیگری که هر دانشگاه به صورت اختصاصی از شما می‌خواهد

دکترا:

  • مدرک فوق لیسانس حقوق یا LLM
  • تسلط به زبان انگلیسی و آیلتس آکادمیک ۷
  • پروپوزال
  • توصیه‌نامه و انگیزه‌نامه تحصیلی
  • مدارک دیگری که هر دانشگاه به صورت اختصاصی از شما می‌خواهد

بنر توصیه نامه۲

اپلای رشته حقوق ایتالیا

در ایتالیا هم مثل ایران، رشته حقوق یکی از رشته‌های محبوب و البته گران‌قیمت برای تحصیل است. ایتالیا البته تعدادی از دانشگاه‎های معتبر دنیا (با رنک زیر ۲۰۰) را هم برای این رشته دارد. مثلا دانشگاه بلونیا با رنک ۱۶۷ و دانشگاه ساپینزا با رنک ۱۷۱.

اولین مقطع تحصیل حقوق در ایتالیا کارشناسی یا LLB است. وکلای این کشور اما بعد از دریافت ارشد وارد بازار کار خواهند شد. برای دریافت ویزای تحصیلی و شروع از رشته کارشناسی حقوق در ایتالیا شما به آیلتس ۶، تافل ۷۵ یا زبان ایتالیایی سطح B1، توصیه‌نامه و انگیزه‌نامه، رزومه و ریزنمرات دبیرستان و مدرک دیپلم ۱۲ ساله نیاز خواهید داشت. همچنین در تحصیلات تکمیلی، امکان استفاده از فاندهای متنوع را هم دارید.

البته که کارشناسی ارشد و دکترا نیاز به مدارک بیشتری مثل توصیه‎نامه حداقل ۲ استاد، گواهی بیمه درمانی، حداقل نمرات لیسانس و… هم نیاز دارند.

اپلای رشته حقوق در انگلستان

تعدادی از بهترین دانشگاه‌های ممکن برای تحصیل حقوق، در کشور انگلستان هستند. دانشگاه‎هایی مثل آکسفورد، کالج لندن، کمبریج، کینگز کالج و…

این کشور همچنین رشته‌های مختلفی مثل حقوق بین‌الملل، حقوق محیط زیست، داوری، بانکداری و اقتصاد حقوق شرکتی، حقوق مالیات و حقوق خانواده را در دانشگاه‌هایش با بالاترین سطح علمی و بروزترین روش‌ها تدریس می‌کند. با تحصیل در این دانشگاه‌ها، می‎‌توانید تقریبا مطمئن باشید که یک شغل درجه اول در اروپا یا آمریکا منتظر شما خواهد بود.

از بزرگ‌ترین مزایای تحصیل در انگلیس زبان آن است. یاد گرفتن انگلیسی نسبت به زبان‌های دیگر برای ما ایرانی‌ها آسان‌تر است و البته مدرک آن را هم در زمان کمتری می‌شود دریافت کرد.

در انگلستان هم تحصیل دکترا در هر سه مقطع دانشگاهی ممکن است و شهریه این مقاطع هم بین ۱۰ تا ۲۰ هزار پوند در سال است.

مطالب مرتبط

مهاجرت-تحصیلی-به-آمریکا

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

ادامه مطلب
مقاله آزمون زبان آیلتس

آشنایی با آزمون آیلتس

ادامه مطلب
نگارش ایمیل برای اساتید دانشگاه

نگارش ایمیل به استاد

ادامه مطلب