رد کردن لینک ها

اکسپرس انتری چیست؟ | مهاجرت سریع به کانادا

کانادا یکی از مقاصد جذاب برای مهاجرت است. مهاجرت به این کشور به دلایلی نظیر اقتصاد باثبات، امنیت، مردمانی خونگرم و مهربان و سیستم‌های تحصیلات و خدمات درمانی با استانداردهای بالا، امری معقول و درست به نظر می‌آید.

افراد برای مهاجرت کردن راه‌های مختلفی را برمی‌گزینند. یکی از راه‌های مناسب برای مهاجرت به کانادا، مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری (Express Entry) است.

در این مقاله ما قصد داریم به بیان هر آن‌چه که اداره‌ی مهاجرت کانادا برای پذیرفتن مهاجرین از روش اکسپرس اینتری نیاز دارد، بپردازیم. با ما همراه باشید.
اصلی‌ترین مرجعی که می‌تواند به ما در مهاجرت به کانادا کمک کند، خود اداره‌ی مهاجرت کانادا است. لذا باید بدانیم این اداره دقیقا در مورد روش اکسپرس اینتری چه روندی را پیشنهاد می‌کند. وب‌سایت رسمی دولت کانادا به سوال «اکسپرس اینتری چگونه عمل می‌کند» این‌‌گونه پاسخ داده است:

برنامه‌ریزی و داشتن چک لیست رمز موفقیت در مهاجرت با روش اکسپرس انتری است

۱- مطمئن شوید واجد شرایط هستید

دو روش برای اطمینان از واجد شرایط بودن وجود دارد:

۱- به چند سوال پاسخ دهید تا مطمئن شوید حداقل‌ها را دارا هستید

برای مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری سه روش وجود دارد. شما با پاسخ دادن به مجموعه سوالاتی که تنها ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بیشتر وقت‌تان را نخواهد گرفت،  متوجه می‌شوید واجد شرایط برای کدام روش اکسپرس اینتری هستید. در این سوالات باید اطلاعات شخصی خود شامل ملیت، سن، سطح دانش زبان، اعضای خانواده، تحصیلات، تجربه کاری و جزییات درباره‌ی پیشنهادات کاری را وارد کنید. اگر واجد شرایط اقدام به مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری باشید، پس از پاسخ به سوالات دستور‌العمل‌های بعدی که اولین قدم آن ثبت‌نام آنلاین و ساخت حساب‌کاربری است را دریافت خواهید کرد. برای پاسخ به این سوالات و سنجش شرایط فعلی‌تان برای مهاجرت به کانادا از این لینک اقدام کنید.

۲- نیازمندی‌های هر یک از روش‌ها را به خوبی بررسی کنید

کشور کانادا، از میان متقاضیان کسانی را برای مهاجرت مورد پذیرش قرار می‌دهد که بتوانند در پیش‌برد اقتصاد کانادا موثر باشند. برای مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری سه روش وجود دارد که هر یک از این روش‌ها پیش‌نیاز‌هایی دارد. برای اطلاع دقیق‌تر از پیش‌نیاز هر یک از سه روش موجود، به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

در لینک‌های ارائه شده برای هر روش مهاجرتی، حداقل‌های مورد نیاز و پارامترهای پراهمیت در هر روش ارائه شده است. پس از آنکه اطلاعات کافی در مورد پیش‌نیازهای روش‌های مهاجرتی را کسب کردید، زمان اقدام فرا رسیده است.

۲- مدارکتان را آماده کنید

برای اقدام از طریق اکسپرس اینتری، شما به داشتن مدارکی همچون نمره‌ی آزمون زبان خود نیاز دارید. با توجه به زمان‌بر بودن دریافت این مدارک، بهتر است همین حالا خود را برای شرکت در آزمون زبان آماده کنید.

مدارک مورد نیاز در هر یک از مراحل اقدام جهت مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری، به شرح زیر است:

مدارک مورد نیاز برای زمان ثبت‌نام آنلاین و ساخت پروفایل (حساب کاربری)

همانطور که می‌دانید در هنگام ثبت‌نام و ساخت پروفایل شما نیازی به آپلود مدارک ندارید. اما ممکن است به عدد و ارقام موجود در برخی از مدارک زیر نیاز داشته باشید.

  • پاسپورت
  • نتایج آزمون زبان
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک مبنی بر کاندیداتوری در انتخابات‌ها (اگر تاکنون اقدام کرده‌اید)
  • پیشنهاد کار کتبی از یک شرکت کانادایی (اگر دریافت کرده‌اید)

مدارک مورد نیاز در زمان پذیرش و اقدام برای دریافت ویزا

اگر برای دریافت ویزا انتخاب شدید، باید مدارکی که اطلاعات آن را در پروفایل خود درج کرده‌اید را آپلود کنید. علاوه بر مدارکی که گفته شد، به سه مدرک زیر نیاز دارید:

  • گواهی عدم سوپیشینه
  • آزمایش‌های پزشکی
  • گواهی تمکن مالی

۳- تشکیل پرونده و ساخت پروفایل

پروفایل اکسپرس اینتری، جایی است که شما از خودتان اطلاعاتی به اداره مهاجرت کانادا می‌دهید و اگر اطلاعات شما برای اداره مهاجرت قابل قبول باشد، در Selection Pool یا همان لیست متقاضیان قرار می‌گیرید.

قرار گرفتن در این لیست نیازمند به دست آوردن حداقل امتیازهاست، پس امتیاز خود را بررسی کنید و پروفایل‌تان را بسازید.

۴- دریافت دعوت‌نامه برای اخذ ویزای اقامت دائم

پس از دریافت دعوت‌نامه (که به دارندگان بالاترین امتیازهای Selection Pool داده می‌شود) تنها ۶۰ روز برای تکمیل مدارک و درخواست اخذ ویزا فرصت دارید.

افرادی که اطلاعات و مدارک کامل خود را ارائه داده‌اند، در مدت ۶ ماه یا کمتر موفق به دریافت ویزا خواهند شد. البته طی سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا این مدت متغیر و نامعلوم است.

روندی که برای اخذ ویزای مهاجرت در روش اکسپرس اینتری طی می‌شد، بسته به شرایط مدت‌زمان‌های مختلفی به طول می‌انجامد. برای جلوگیری از تاخیر مضاعف در این روند به نکات زیر دقت کنید:

  • دقت کنید تمامی اطلاعات خواسته شده را ارسال کرده‌اید.
  • در صورت بروز هرگونه تغییر در اطلاعات شخصی از جمله نام، اطلاعات تماس و وضعیت خانوادگی، سریعا به اداره مهاجرت اطلاع دهید.
  • دقت کنید فایل‌هایی که بصورت کپی به اداره مهاجرت ارائه می‌کنید، واضح و خوانا باشند.
  • از مدارک ارسالی‌تان، ترجمه‌های رسمی به زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی ارائه دهید.

در اطلاعاتی که وارد می‌کنید صادق باشید و لازم است بدانید اگر اطلاعات مربوط به یک پرونده قضایی یا مجرمانه که در آن دخیل بوده‌اید را اعلام نکنید و یا وضعیت خانوادگی نامشخصی به علت مشکلاتی همچون طلاق عاطفی و درگیری‌های مربوط به حضانت فرزند داشته باشید، تاخیر در پرونده شما به وجود خواهد آمد، چراکه اداره مهاجرت نیاز به مشورت در مورد آن خواهد داشت.

پس از دریافت دعوتنامه در روش اکسپرس انتری، دقت کنید تا تمامی مدارک خواسته شده را دقیق و با جزئیات تهیه و ارسال کنید.

۵ بیمه مسافرتی

در میان مدارکی که سفارت برخی کشورها از شما درخواست می‌کنند، نیاز است که پیش از اقدام به دریافت ویزا خود را بیمه مسافرتی کرده باشید تا در صورت بروز اتفاقاتی همچون دزدیده شدن یا گم شدن مدارک و بیماری بیمه از شما حمایت کند.
با توجه به این موضوع، باید در هنگام آماده‌سازی مدارک برای ارائه به سفارت مربوطه، حتما بیمه مسافرتی خریداری کنید و اسناد مربوط به آن را میان مدارک خود قرار دهید.

از عوامل تاثیرگذار روی بیمه‌های مسافرتی، سن افراد است. به همین دلیل شرکت‌های بیمه برای گروه‌های سنی مختلف، رده‌های قیمتی متفاوتی در نظر گرفته‌اند. برای مثال برخی از شرکت‌های بیمه، رده‌های سنی تا ۱۲ سال، ۱۳ تا ۶۵ سال، ۶۶ تا ۷۰ سال، ۷۱ تا ۷۵ سال، ۷۶ تا ۸۰ سال و ۸۰ سال به بالا برای بیمه‌گذار تعریف کرده‌اند. بنابراین هر چه سن بیمه‌گذار بیشتر شود، قیمت بیمه مسافرتی نیز افزایش می‌یابد.

آنچه در این مقاله در مورد آن صحبت کردیم، هزینه‌های پیش از مهاجرت بود و پس از آنکه ویزای شما آماده شود، هزینه‌هایی همچون خرید بلیت و ارز نیز به هزینه‌های مهاجرتی شما افزوده می‌شود. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی مهاجرت از طریق اکسپرس انتری می‌توانید با متخصصین اپلای‌بادی در تماس باشید.

سوالات متداول

اکسپرس انتری چیست؟

اکسپرس اینتری راهی برای اخذ اقامت دائم کارگران ماهر برای کشور کانادا است. برای کارگران ماهر خارجی، اکسپرس اینتری منجر به زمان پردازش سریع شش ماهه یا کمتر خواهد شد.

انواع روش‌های اکسپرس انتری چیست؟

برای مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری سه روش وجود دارد که هر یک از این روش‌ها پیش‌نیاز‌هایی دارد: روش کارکنان ماهر، روش پیشه‌وران و گروه تجربه کار کانادایی.

چه مدارکی برای ثبت نام و تشکیل پروفایل اکسپرس انتری مورد نیاز است؟

پاسپورت، نتایج آزمون زبان، مدارک تحصیلی، مدارک مبنی بر کاندیداتوری در انتخابات‌ها (اگر تاکنون اقدام کرده‌اید)، پیشنهاد کار کتبی از یک شرکت کانادایی (اگر دریافت کرده‌اید)

به گفتگو بپیوندید