رد کردن لینک ها

۹ توصیه که راه اپلای تحصیلی را برایتان هموارتر می‌کند

بسیاری از دانشجوها به دنبال ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند اما اکثراً نمی‌دانند که برای رسیدن به این هدف چگونه و از کجا باید شروع کرد. اگر شما علاقمند به ادامه تحصیل در خارج از ایران هستید اپلای‌بادی نکات مفیدی برای کمک به شما در این راه و پیدا کردن برنامه تحصیلی ایده‌آل‌تان دارد. با ما همراه باشید.

۱- از ویزای تحصیلی لذت ببرید!

در چند سال اخیر ویزای تحصیلی یکی از مشکلات بزرگ و استرس‌زا برای دانشجویان کشورمان است. رعایت این چند نکته می‌تواند به کاهش استرس شما در روند اخذ ویزا کمک کند:

به لیست مدارک مورد نیاز و همه جزئیات مربوط به مشخصات عکس و فرم‌ها توجه کنید.
حتما تمام مدارک مورد نیاز را تا شب قبل از مصاحبه آماده کنید و برای محاصبه به موقع حاضر باشید.
اخذ ویزا معمولا طول می‌کشد، مخصوصا در فصل هایی که درخواست زیاد است. پس مطمئن شوید زمان زیادی در اختیار دارید تا برای ضرب‌الاجل‌ها استرس نداشته باشید.

۲- فرایند پذیرش طول می‌کشد!

خیلی مهم است که در زمان اپلای دقیق، منظم و وقت‌شناس باشید.

هیچ کاری را برای دقیقه آخر نگذارید و تکمیل مدارک را به هیچ وجه عقب نیندازید.
به دِدلاین‌ها توجه کنید، و به خاطر داشته باشید که هرچه زودتر مدارک‌تان را برای دانشگاه ارسال کنید بهتر است.
به خاطر داشته باشید که اتفاقات غیر منتظره بسیاری ممکن است رخ دهد و شما قطعاً نمی‌خواهید که شانس‌تان برای تحصیل در خارج کشور را از دست دهید.

فرآیند اخذ پذیرش معمولا طول می‌کشد و شما باید در طی این روند صبور باشید. به زندگی معمول خود ادامه دهید تا زمانی که از دانشگاه پیامی دریافت کنید.

۳- نگران IELTS هستید؟

الزامی بودن آزمون زبان برای اخذ پذیرش ممکن است برخی افراد را که اشتیاقی به یاد گرفتن زبان جدید ندارند منصرف کند.

اگر می‌خواهید در خارج از کشور به تحصیل ادامه دهید باید یک مدرک بین‌المللی زبان داشته باشید. برای آشنایی و مشاوره با این مدارک می‌توانید با تیم اپلای‌بادی در تماس باشید.

مراقب دوره‌های آموزش زبان با ادعاهای دروغین باشید! به دنبال دوره‌هایی بگردید که سابقه خوبی دارند و یا معلم خصوصی خوب بگیرید، شما نمی‌خواهید که زمان و پول خود را صرف دوره‌هایی بکنید که شما را به جایی که نیاز دارید نمی‌رسانند. کمی نکته سنج بودن در این مورد به شما کمک می‌کند نتیجه خوبی بگیرید! در نهایت، زمانی که استاد زبان شایسته پیدا کردید، فراموش نکنید که باید همواره تمرین کنید. می‌توانید مهارت‌های زبان خود را با فیلم دیدن، کتاب خواندن و یا با انجام تحقیق و بررسی‌تان به زبان انگلیسی به جای فارسی تقویت کنید.

مطالب مرتبط

تصویر-فرصت-شغلی-دکترا

فرصت‌های شغلی غیردانشگاهی

ادامه مطلب
تصویر ۹ نکته پورتفولیو معماری

ساختن یک پورتفولیو معماری عالی

ادامه مطلب
تصویر مشاغل کارشناسی ارشد

یافتن مشاغل دانشجویی

ادامه مطلب

۴- نگران هزینه‌های تحصیل در خارج از کشور هستید؟

آیا نگران مخارج زندگی و شهریه دانشگاه هستید؟ اگر زمان کوتاهی را صرف گشتن و تحقیق در اینترنت کنید، می‌توانید بورسیه‌ها و فاندهای مختلفی پیدا کنید. حتی بعضی از دانشگاه‌ها کمک هزینه‌هایی مخصوص دانشجوهای ایرانی ارائه می‌دهند. همچنین شما می‌توانید در برخی کشورها مانند نروژ رایگان تحصیل کنید. تنها کاری که باید کرد کمی جستجو و صبر است. البته این بدان معنی نیست که هزینه‌های تحصیل در خارج برای دانشجویان ایرانی گزاف نیست. برای شروع تحقیقاتتان می‌توانید این لینک را مطالعه کنید!

۵- خانم‌ها نترسید!

بسیاری از خانم‌های ایرانی به خاطر اینکه معمولا تحت سرپرستی بوده‌اند، از ادامه تحصیل در خارج از کشور می‌ترسند. از آنجایی که شاید استقلال و آزادی را در زندگیشان تجربه نکرده‌اند ممکن است از تنها زندگی کردن دور از خانواده‌شان واهمه داشته باشند. ترس را کنار بگذارید و جرأت کنید که از محدوده راحتی‌تان خارج شوید و قوی باشید! تحصیل و زندگی در خارج از کشور باعث رشد شما می‌شود و به شما تجربه‌های جذابی می‌دهد. از شانس آزاد و مستقل بودن استفاده کنید. زمانی که خارج از کشور هستید هم حمایت خانواده‌تان را خواهید داشت و می‌توانید با آن‌ها در تماس باشید علاوه بر آن دوستانی مثل خودتان که برای تحصیل از کشور دیگری آمده‌اند پیدا خواهید کرد.

۶- تفاوت‌های فرهنگی را بپذیرید.

از آنجایی ما صاحب یکی از قدیمی‌ترین فرهنگ‌های دنیا هستیم، ممکن است نسبت به پذیرفتن هر فرهنگ جدید دیگری تمایل زیادی نداشته باشیم. هر کشوری سنت‌ها و فرهنگ خودش را دارد، پذیرفتن فرهنگ و زبان آن کشور می‌تواند به شما یک تجربه بین‌المللی لذت‌بخش بدهد. برای تغییر آماده باشید و خودتان را با فرهنگ جدید وفق دهید. راجع به فرهنگ و آداب رسوم آنها یاد بگیرید و بگذارید دیگران هم درباره جنبه‌های مثبت فرهنگ شما بدانند. تغییر کردن به این معنی نیست که شما فرهنگ و کشور خود را فراموش کرده‌اید، بلکه نشان می‌دهد شما برای تنوع و گوناگونی احترام قائلید.

۷- از لحاظ عاطفی مستقل باشید.

“خانواده” برای ما ایرانی‌ها از ارزش بالایی برخوردار است و اکثر ما از نظر عاطفی وابسته با خانواده‌مان هستیم. درواقع، اکثر ما حتی نمی‌توانیم دور بودن از خانواده خود را برای مدت زمانی طولانی تصور کنیم. با این حال، باید برای چالش‌های پیش رو آماده باشید، مخصوصاً دلتنگ شدن برای خانواده و دوستان. به خاطر داشته باشید که دلتنگی بخشی از سفر است. همه ما خانواده‌مان را دوست داریم و اینکه آن‌ها را برای ادامه تحصیل ترک کنیم ما را آدم بدی نمی‌کند. باید این تغییر را پذیرفت و از سفر پیش رو لذت برد. در نهایت، وقتی دوباره خانواده‌تان را ببینید بیشتر قدردانشان هستید.

۸- همیشه به فکر گزینه‌ی دوم باشید.

تمام تخم مرغ‌هایتان را درون یک سبد قرار ندهید. هیچوقت نمی‌دانید که در آینده چه ممکن است رخ دهد. به عبارت دیگر، هیچ تضمینی وجود ندارد که یک پیشامد سیاسی یا بحران اقتصادی روی برنامه های‌تان اثر نگذارد. به خاطر داشته باشید که همیشه ممکن است ویزا یا درخواست اپلای شما رد شود! پس به بیشتر از یک دانشگاه در حداقل دو کشور مختلف درخواست پذیرش ارسال کنید و انتخابهایتان را باز بگذارید. با این کار شما می‌دانید هر اتفاقی که بیفتد شانس رسیدن به هدف‌تان برای اپلای خواهید رسید.

۹- صبور باشید!

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی باید توجه داشته باشید که مهاجرت نیازمند شکیبایی است. زمانی که تصمیم گرفتید برای تحصیل به خارج از کشور اقدام کنید، باید خودتان را برای رویارویی با چالش‌های ممکن آماده کنید. همه ما روزهایی را می‌گذرانیم که خسته هستیم و می‌خواهیم تسلیم شویم. به خودتان انگیزه بدهید و به رویاهایتان فکر کنید. هیچوقت اهداف‌تان را فراموش نکنید و برای رسیدن به آنها تسلیم نشوید!

سایر خدمات اپلای بادی

تکمیل فرم‌های اپلای دانشگاه

ثبت سفارش
جستجوی دانشگاه

انجام پروژه‌های دانشجویی

ثبت سفارش

مشاوره اکسپرس اِنتری

ثبت سفارش

به گفتگو بپیوندید