رد کردن لینک ها

مهاجرت تحصیلی به سوئد

مهاجرت به سوئد با هدف تحصیل شیوه ای هوشمندانه برای دریافت اقامت این کشور اروپایی است. به دلیل موقعیت جهانی سوئد و بالا بودن سطح رفاه اجتماعی و امنیت در آن مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد متقاضیان فراوانی دارد.  از همین رو غالب افراد به دنبال کسب اطلاعات درباره نحوه مهاجرت تحصیلی به سوئد هستند.

بر همین مبنا ما نیز دست به کار شده و کلیه اطلاعات مورد نیاز متقاضیان تحصیل در کشور سوئد را ارائه نموده ایم. از جمله این اطلاعات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

توجه داشته باشید با در دست داشتن چنین اطلاعاتی به راحتی می توانید برای اینکار اقدام کنید. به عنوان مثال با دانستن هزینه های مهاجرت فرصتی دست می دهد تا برآوردهای مالی دقیقی انجام دهید. همین طور با آگاهی از شرایط مهاجرت تحصیلی به سوئد با دیپلم و یا نداشتن مدرک زبان ، سریع تر و آگاهانه تر می توانید برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنید.

با مراجعه به کارشناسان متخصص در این زمینه نه تنها از مشاوره مهاجرت تحصیلی به سوئد استفاده خواهید کرد؛ بلکه شرایط و نحوه دریافت بورسیه تحصیلی را نیز خواهید دانست. افزون بر آن در می یابید که آیا امکان تحصیل رایگان در سوئد وجود دارد یا خیر؛ چرا که این سوال به دفعات پرسیده می شود.

تحصیل در سوئد

سوئد کشوری در حوزه اسکاندیناوی بوده که در مجاورت نروژ و فنلاند قرار دارد. قسمت اعظم مردم بومی این کشور به زبان های سوئدی و فنلاندی صحبت می کنند. با این حال تکلم به زبان انگلیسی نیز در سوئد رواج فراوانی دارد. پایتخت این کشور شهر استکهلم بوده و واحد پول آن کرون است.

شرایط سنی تحصیل در سوئد متفاوت با دیگر کشورها است؛ چرا که در اغلب کشورهای اروپایی تحصیل در هر مقطعی به حداقل و حداکثر سنی خاصی نیاز دارد. در حالی که متقاضیان از نظر سن و سال با محدودیتی مواجه نخواهند شد. لازم به تذکر است که سن شخص متقاضی ممکن است بر شانس اخذ ویزای تحصیلی سوئد تاثیر بگذارد.

بنابراین پیش از اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی بهتر است؛ از وکیل مهاجرت تحصیلی به سوئد راهنمایی بخواهید. به خصوص که پروسه های مهاجرتی حساسیت و ریزه کاری های فراوانی دارد. به عنوان مثال تحصیل در کشور سوئد بدون ارائه مدرک زبان نیز امکان پذیر است منتها مشروط به شرایطی! در واقع تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان نیازمند شرکت در دوره 6 ماهه زبان انگلیسی است.

این دوره در همان دانشگاه های سوئد برگزار شده و هزینه آن چیزی در حدود 50000 کرون از آب در می آید. چنانچه مدرک لیسانس رشته زبان انگلیسی را داشت باشید از شرکت در این دوره ها بی نیاز خواهید بود. در حالی که متقاضیان دارای مدرک دیپلم، پیش دانشگاهی یا لیسانس در سایر رشته ها به مدرک زبان آیلتس 5.5 احتیاج خواهند داشت.

مهاجرت-تحصیلی-به-سوئد

پایه های تحصیلی در سوئد

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کشور سوئد از نظر مقطع تحصیلی با محدودیت چندانی مواجه نخواهند شد. بنابراین به راحتی و با کمی بررسی می توانید به مقطع تحصیلی مورد نظرتان وارد شوید. پایه های تحصیلی در سوئد مشابه دیگر کشورها بوده و به شرح زیر است:

  • تحصیل در مدارس سوئد
  • تحصیل در مقطع کارشناسی سوئد
  • تحصیل در کشور سوئد مقطع دکترا
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد سوئد

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به سوئد

به منظور مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل و دریافت ویزای تحصیلی باید مدارکی را ارائه دهید. این مدارک شامل موارد زیر است:

  • اصل پاسپورت و کپی از تمامی صفحات آن در دو نسخه
  • دو قطعه عکس 4×6 به صورت تمام رخ، رنگی و با زمینه سفید
  • آخرین مدرک تحصیلی به اضافه سوابق کاری فرد متقاضی
  • اصل نامه پذیرش دانشگاه همراه با یک نسخه کپی شده از آن
  • مدارک اثبات کننده تمکن مالی
  • بیمه مسافرتی برای دانشجویانی که مدت تحصیل آنها یک سال یا کمتر از یک سال است.

تحصیل در مقطع کارشناسی سوئد

تحصیل در دوره کارشناسی همچون بسیاری از کشورهای دیگر 4 سال زمان می برد. چنانچه مهاجرت از طریق تحصیل به سوئد را برای مقطع کارشناسی انجام می دهید؛ باید بدانید که در این مقطع دروس به زبان سوئدی ارائه می شوند.  البته امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در این مقطع وجود دارد.

در این صورت متقاضیان مهاجرت به سوئد از طریق تحصیلی باید مدرک زبان آیلتس 6 را داشته باشند. ناگفته نماند که آغاز ترم تحصیلی مقطع کارشناسی در کشور سوئد در ماه های ژانویه و سپتامبر است؛ چرا که برنامه مهاجرت به سوئد در هر مقطعی باید در زمان صحیح انجام گیرد. به منظور آگاهی دقیق از زمانبندی دانشگاه های این کشور و سایر اطلاعات پر اهمیت ، می توانید با کارشناسان اپلای بادی تماس بگیرید.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئد بی شباهت به دیگر کشورهای اروپایی نیست. حتی مدت زمان لازم برای گذراندن این دوره تحصیلی نیز 2 سال می باشد. تدریس در دانشگاه های سوئد در مقطع فوق لیسانس به دو زبان سوئدی و انگلیسی انجام می گیرد. با این حال متقاضیان مهاجرت تحصیلی به سوئد برای اخذ پذیرش دانشگاهی به مدرک زبان آیلتس 6.5 نیاز خواهند داشت.

شرایط تحصیل در مقطع دکترا در کشور سوئد

اخذ ویزای تحصیلی سوئد برای مقطع دکترا کمی دشوار است. زیرا شرایط تحصیل در مقطع دکترا در کشور سوئد سخت تر از سایر مقاطع می باشد. در وهله اول باید بگوییم که مدت زمان لازم برای تحصیل در مقطع دکترا سوئد 4 الی 5 سال است. مدرک زبان مورد نیاز برای پذیرش دانشگاهی در دوره دکتری نیز آیتلس 7 می باشد. با این حال دانشگاه های سوئد دروس مقطع دکترا را به دو زبان سوئدی و انگلیسی ارائه می دهند.

دریافت پذیرش از دانشگاه های سوئد در مقطع دکتری نیازمند دارا بودن معدل رده A، ارائه مقالات ISI و روی هم رفته یک رزومه تحصیلی قوی است. آغاز ترم تحصیلی نیز بنابر صلاحدید اساتید راهنما مشخص می شود. آنچه که موجب ایجاد رقابت در میان متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری سوئد شده حقوق ماهیانه ای است که به دانشجویان اعطا می شود.

چرا که دولت سوئد مبلغی در حدود 2 هزار یورو در ماه را برای دانشجویان مقطع دکتری اختصاص داده است. در واقع این حقوق همان بورسیه تحصیلی سوئد محسوب می شود که رقابت های فراوانی بر سر کسب آن وجود دارد.

اخذ-ویزای-تحصیلی-سوئد

تحصیل در مدارس سوئد

همان طور که گفته شد امکان مهاجرت تحصیلی به سوئد در مقطع مدارس نیز وجود دارد. بر اساس سیستم آموزشی این کشور کودکان از سن 6 سالگی به مقطع پیش دبستانی وارد می شوند. البته آموزش رسمی و اجباری از سن 7 سالگی آغاز شده و در مجموع 9 سال به طول می انجامد. تحصیل در مدارس سوئد به دو زبان سوئدی و انگلیسی انجام می گیرد.

سپس دانش آموزان در سن 16 سالگی به مقطع دبیرستان راه می یابند. این دوره تحصیلی 3 سال زمان برده و در طی آن دروس عملی و نظری ارائه می گردد. اگر شما نیز قصد تحصیل در مدارس سوئد برای خود یا فرزندتان را دارید؛ باید بدانید که همواره می توانید میان مدارس دولتی، خصوصی و بین المللی این کشور به انتخاب بپردازید.

روی هم رفته هر سال تحصیلی در سوئد از اوایل ماه اوت شروع شده و تا روزهای آغازین ماه ژوئن ادامه می یابد. نکته دیگری که باید مورد توجه متقاضیان مهاجرت تحصیلی سوئد در مقطع مدارس قرار گیرد؛ نحوه تقسیم بندی مقاطع تحصیلی به ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان است. به طوری که در سوئد کلاس اول تا سوم جزو مدرسه ابتدایی محسوب می شود.

کلاس چهارم تا ششم را نیز مدرسه راهنمایی می نامند. در نهایت نوبت به مدرسه دبیرستان می رسد که شامل کلاس های هفتم تا نهم می شود.

هزینه مهاجرت تحصیلی به سوئد

هزینه مهاجرت تحصیلی به سوئد شامل ریز هزینه های زیر می شود: هزینه درخواست ویزای تحصیلی، هزینه ترجمه مدارک، تمکن مالی و… به منظور کسب اطلاع دقیق از مخارج لازم برای مهاجرت تحصیلی به این کشور می توانید از راهنمای مهاجرت تحصیلی به سوئد استفاده نمایید. در واقع موسسه مهاجرتی اپلای بادی فرصت مشاوره و اجرای درخواست متقاضیان را فراهم کرده است.

مطالب مرتبط

بورسیه-تحصیلی-ایتالیا

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

ادامه مطلب
مهاجرت-تحصیلی-به-هلند

مهاجرت تحصیلی به هلند

ادامه مطلب
مهاجرت-تحصیلی-به-سوئیس

مهاجرت تحصیلی به سوئیس

ادامه مطلب

شهر های مهم ، رشته های مورد علاقه

در مهاجرت به کشور سوئد از طریق تحصیل انتخاب شهر مقصد اهمیت فراوانی دارد. از همین رو قصد داریم مهم ترین شهرهای دانشجویی سوئد را به شما عزیزان معرفی نماییم:

  • شهر استکهلم
  • شهر گوتنبرگ
  • شهر اوپسالا
  • شهر لاند

 از شهرهای مهم سوئد که بگذریم برخی از رشته های تحصیلی نیز در میان دانشجویان خارجی محبوبیت بیشتری دارد. از جمله رشته های مورد علاقه دانشجویان بین المللی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معماری و طراحی
  • کسب و کار و کارآفرینی
  • فناوری و مهندسی
  • ادبیات
  • علوم محیط زیست
  • پایایی (Sustainability)

دانشگاه های برتر سوئد

بهترین و برترین دانشگاه های سوئد که همواره مورد توجه متقاضیان مهاجرت تحصیلی به این کشور نیز قرار گرفته به شرح زیر است:

  • دانشگاه اوپسالای Uppsala University
  • دانشگاه لوند  Lund University
  • دانشگاه استکهلم Stockholm University
  • دانشگاه تکنولوژی کی تی اچ رویال KTH Royal Institute of Technology
  • دانشگاه گوتنبرگ University of Gothenburg
  • Chalmers University of Technology
  • Umea University
  • Linköping University

هزینه های تحصیل و زندگی در سوئد

بسیاری از متقاضیان تحصیل در سوئد به دنبال تحصیل رایگان در این کشور هستند؛ چرا که هزینه های تحصیل و زندگی در سوئد همچون دیگر کشورهای اروپایی بالا است. با همه اینها باید بگوییم که از سال 2011 به بعد دیگر امکان تحصیل رایگان در کشور سوئد برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود ندارد.

همین موضوع به خودی خود موجب کاهش تقاضای مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد شده است. با این حال برخی از دانشگاه های این کشور دانشجویان ممتاز با رزومه قوی را در مقطع کارشناسی ارشد جذب می کنند؛ و اسکالرشیپ هایی از 25 تا 100 درصد ارائه می دهند. از اینها گذشته تحصیل در سوئد مقطع دکتری کاملاً رایگان بوده و حتی یک شغل محسوب می شود.

به طوری که پس از به پایان رسانیدن مقطع دکتری ، موفق به دریافت اقامت دائم این کشور خواهید شد. روی هم رفته هزینه تحصیل در سوئد بسته به مقاطع تحصیلی متغیر خواهد بود. با این حال دانشجویان بین المللی برای تحصیل در سوئد به طور میانگین و سالانه باید مبلغ 10000 الی 12000 یورو را بپردازند.

هزینه زندگی در سوئد نیز به شرح زیر است: مخارج زندگی دانشجویی در این کشور را به طور میانگین باید 600 الی 800 یورو در ماه بدانیم. از جمله هزینه زندگی در سوئد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه مسکن
  • خرج غذا و خوراکی
  • هزینه رفت و آمد
  • مخارج بیمه و…
هزینه-مهاجرت-تحصیلی-به-سوئد

کار دانشجویی در زمان تحصیل در سوئد

دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی در سوئد اجازه 10 ساعت کار هفتگی پاره وقت را دارند. میانگین درآمد این دانشجویان نیز به ازای هر ساعت کاری 8 الی 13 یورو است. مدت زمان کار دانشجویی در زمان تحصیل در سوئد برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته می باشد.

کار دانشجویی در زمان تحصیل در سوئد حتی شامل حال دانشجویان مقطع دکترا نیز می شود. این دانشجویان در هفته مجاز به 30 ساعت کار پاره وقت هستند. افزون بر آن با دارا بودن شرایطی می توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی کشور سوئد نیز درخواست دهند. از جمله این شرایط می توان به نظر استاد راهنما، معدل مقطع کارشناسی ارشد، سطح زبان و… اشاره کرد.

توجه داشته باشید دریافت بورسیه تحصیلی سوئد 2021 نه تنها از هزینه زندگی و تحصیل در سوئد می کاهد؛ بلکه بسته به نوع بورسیه حتی می توان از تحصیل رایگان نیز بهره مند شد. با این تفاسیر بورسیه های تحصیلی از اهمیت فراوانی برخوردار هستند؛ در نتیجه بهتر است پیش از اقدام برای دریافت آنها از وکیل مهاجرت تحصیلی سوئد مشورت بخواهید.

اخذ اقامت و تابعیت سوئد پس از تحصیل

دریافت پذیرش از دانشگاه های سوئد موجب اخذ ویزای تحصیلی این کشور خواهد شد. به تبع آن نیز بسته به مقطع تحصیلی خود اجازه اقامت موقت در این کشور اروپایی را خواهید داشت. با این حال تحصیل در سوئد به خودی خود  پاسپورت این کشور را به همراه ندارد. در واقع دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی باید در این کشور مشغول کار شوند.

یعنی ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و اقامت کاری سوئد را دریافت نمایند. برای اشتغال و یافتن شغل دلخواه نیز فرصتی 6 ماهه در اختیار فارغ التحصیلان قرار می گیرد. در نهایت پس از 4 سال اشتغال در سوئد و پرداخت مالیات به دولت این کشور می توانند اقامت دائم، پاسپورت و تابعیت سوئد را تقاضا کنند.

سوالات متداول

امکان تحصیل رایگان در سوئد وجود دارد؟

از سال 2011 به بعد دیگر امکان تحصیل رایگان در کشور سوئد برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود ندارد. با این حال برخی از دانشگاه های این کشور دانشجویان ممتاز با رزومه قوی را در مقطع کارشناسی ارشد جذب می کنند؛ و اسکالرشیپ هایی از 25 تا 100 درصد ارائه می دهند.

اپلای بادی حرفه ای در مشاوره مهاجرت تحصیلی به سوئد

چنانچه قصد مهاجرت و تحصیل در کشور سوئد را دارید ، نیاز است با جزئیاتی از قبیل هزینه های مهاجرت و شرایط اخذ ویزای تحصیلی آگاه شوید. اپلای بادی با تخصص بالا و تجربه در زمینه انواع مهاجرت تحصیلی و کاری ، بروزترین خدمات را به متقاضیان ارائه می کند.

سایر خدمات اپلای بادی

آماده‌سازی و تدوین رزومه

آماده‌سازی و تدوین رزومه

ثبت سفارش
اخذ جاب آفر

اخذ جاب افر

ثبت سفارش

تکمیل فرم‌های اپلای دانشگاه

ثبت سفارش

به گفتگو بپیوندید