رد کردن لینک ها

شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل معماری در خارج از کشور

رشته معماری یکی از رشته‌های پرطرفدار در دانشگاه‌های خارج از کشور است. این رشته نوآوری و خلاقیت زیادی به همراه دارد و می‌تواند قابلیت ابتکار و گسترش را برای دانشجویان مهیا سازد. به طور کلی سالانه دانشجویان بسیاری برای برای اپلای معماری اقدام می‌کنند. مهاجرت با رشته معماری می‌تواند زمینه کاری مناسبی را برای دانشجویان خارج از کشور فراهم کند. ضمن اینکه این رشته به مراتب از دستمزد بالاتری نیز برخوردار است و همین موارد می‌تواند انگیزه لازم برای تحصیل در رشته معماری را ایجاد نماید.

شرایط اپلای در رشته معماری

اپلای معماری نیز مانند سایر رشته‌ها نیاز به مدارک و شرایط ویژه‌ای برای پذیرش دارد.  در حال حاضر دانشگاه‌های بسیاری در جهان به عنوان دانشگاه معماری معرفی می‌گردند. هر کدام از دانشگاه‌های معماری شرایط و مدارک متفاوتی را برای تحصیل در رشته معماری مشخص می‌کنند. با این وجود بسیاری از دانشگاه‌های معماری در تعیین برخی از شرایط و مدارک با هم اشتراکات بسیاری دارند.

شرایط اپلای در رشته معماری

مدارک اپلای معماری

  • پیش از اینکه برای اپلای معماری اقدام کنید، ابتدا در مورد رشته و گرایش مدنظر خود تحقیق نمایید.
  • کشوری که تمایل دارید در آن تحصیلات معماری را ادامه دهید، مشخص کنید.
  • مدرک تحصیلی خود را به شکل رسمی و معتبر ترجمه کنید.
  • مدرک دیپلم و ریزنمرات مربوط به دوره دبیرستان را به دانشگاه موردنظر ارائه کنید.
  • مدرک زبان برای پذیرش اپلای معماری در هر دانشگاهی ضرورت دارد.
  • برای پذیرش در دانشگاه‌های معماری باید پورتفولیو معماری خود را ارسال نماید(پورتفولیو یا رزومه معماری برای اپلای شامل پروژه‌های انجام شده در طول تحصیل، سوابق کاری، تحصیلی و… است. در واقع مباحث عملی در این رشته اهمیت زیادی دارد).
  • انگیزه‌نامه اهداف و برنامه تحصیلی شما را به خوبی مشخص می‌کند.
  • توصیه‌نامه نیز توصیف روشنی از وضعیت تحصیلی و عملکرد شما در مقطع قبلی ارائه می‌نماید. توصیه نامه معمولاً از سمت مسئولین و اساتید گروه دانشگاه قبلی شما ارائه می‌شود.
  • در رابطه با رشته معماری عملکرد عملی نیز حائز اهمیت است و برخی از دانشگاه‌های معماری از دانشجویان نمونه کار درخواست می‌کنند.

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های معماری جهان متفاوت است. به عنوان مثال موسسه ماساچوست آمریکا آیلتس بیشتر از ۷ و تافل معادل ۹۰ را از شروط پذیرش اعلام می‌کند. همچنین قبولی در آزمون‌های ACT و SAT را برای پذیرش و تحصیل در دانشگاه معماری ضروری می‌داند. این آزمون‌ها مربوط به دروس علوم و ریاضی است. برخی از دانشگاه‌های معتبر دیگر نیز برای پذیرش در دانشگاه شرط معدل دارند و یا رتبه آزمون و نمره زبان خاصی را برای آیلتس و تافل اعلام می‌کنند.
پرداخت هزینه نیز می‌تواند از دیگر شروط لازم برای تحصیل در دانشگاه معماری باشد. البته توجه داشته باشید که تمامی شرایط در کشورها و دانشگاه‌های مختلف یکسان نیست و هر دانشگاهی با توجه به قوانین کشور خود تعیین شروط می‌نماید.

مطالب مرتبط

مهاجرت-تحصیلی-به-کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

ادامه مطلب
تصویر ۹ نکته پورتفولیو معماری

نکات طلایی ساخت پورتفولیو معماری

ادامه مطلب
تصویر فاند چیست

فاند و بورسیه چیست؟

ادامه مطلب

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای معماری

دانشگاه بریتیش کلمبیا گرایش‌ها و رشته‌های متنوع از معماری را به دانشجویان ارائه می‌کند. این دانشگاه برترین دانشگاه معماری کانادا به حساب می‌آید.

 دانشگاه تورنتو از دیگر دانشگاه‌های معماری محبوب و معروف در کشور کاناداست که در استان اونتاریو قرار گرفته و دارای مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی است. تحصیل در این دانشگاه با پرداخت هزینه برای دانشجویان غیر بومی همراه است. 

دانشگاه مک‌گیل از دیگر دانشگاه‌های معروف معماری کشور کاناداست که در شهر مونترال واقع شده است. این دانشگاه بعد از دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه تورنتو در مرتبه سوم قرار دارد.

دانشگاه واترلو رشته‌های متفاوتی معماری را برای دانشجویان ارائه می‌کند و از دانشگاه‌های محبوب و معروف کانادا به حساب می‌آید. این دانشگاه هر ساله حدوداً ۵۰۰ دانشجو پذیرش می‌نماید.

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای معماری

اپلای‌بادی

برای اپلای معماری باید از شرکت‌های معتبر و مطمئن که در زمینه خدمات‌دهی مهاجرت ارائه می‌کنند، بهره‌مند شوید. تیم اپلای‌بادی از سابقه درخشانی در زمینه خدمات مهاجرت برخوردار است و خدمات مطلوب و کارآمد برای مهاجرت ارائه می‌کند.

جمع‌بندی

رشته معماری می‌تواند زمینه تحصیلی و شغلی مناسبی برای دانشجویان معماری فراهم آورد. به همین خاطر این رشته به عنوان رشته محبوب معرفی می‌گردد. اپلای معماری نیز مانند دیگر رشته‌ها نیاز به شرایط و مدارک متفاوتی برای تحصیل دارد. معدل، ریزنمرات، نمره زبان، داشتن پورتفولیو معماری باکیفیت، شرکت در آزمون‌های ورودی و… از شرایط مهم برای تحصیل در رشته معماری است.

سوالات متداول

مدارک و شرایط مورد نیاز برای اپلای در رشته‌ی معماری چیست؟

مدارک لازم مشترک میان کلیه‌ی دانشگاه‌های جهان در رشته معماری ریز نمرات و معدل خوب، انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه و پورتفولیوی معماری و رزومه تحصیلی می‌باشد.

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل معماری کدامند؟

دانشگاه بریتیش کلمبیا، تورنتو، مک‌گیل و واترلو از بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا برای تحصیل در رشته‌ی معماری هستند.

دیگر خدمات اپلای‌بادی

تحلیل و ویرایش انگیزه‌نامه

تحلیل و ویرایش انگیزه‌نامه

ثبت سفارش
تدوین پروفایل لینکدین

تدوین پروفایل لینکدین

ثبت سفارش
نگارش توصیه‌نامه

نگارش توصیه‌نامه

ثبت سفارش

به گفتگو بپیوندید