رد کردن لینک ها

هزینه زندگی در کشورهای مختلف دنیا

در نظر گرفتن شرایط مقصدی که هدف مهاجرت به آن‌جا را دارید یکی از مهمترین عوامل تعیین‌کننده در موفقیت شما در مسیر مهاجرت و زندگی در محیطی جدید است. این شرایط ممکن است برای هر شخص اولویت‌بندی متفاوتی داشته باشد؛ برای یک دانشجو کیفیت تحصیل و دانشگاه‌های آن کشور اولویت دارد، در حالی که یک نیروی ماهر و فعال در زمینه‌ی تخصصی مشخص به دنبال موقعیت‌های کاری متنوع‌تر و باکیفیت‌تر است. مسئله‌ی مهمی که در این میان وجود دارد و برای تمامی گروه‌های مهاجرتی از اهمیت بسزایی برخوردار است، موضوع مخارج و هزینه‌های زندگی است. هر فردی پیش از تصمیم به مهاجرت و برنامه‌ریزی برای اخذ پذیرش، یافتن شغل و دریافت پیشنهاد کاری، آماده‌سازی مدارک و … به بررسی مقاصدی که به لحاظ مالی قادر به انتخاب آنهاست می‌پردازد؛ آیا توانایی تامین نیازهای اولیه خود و افراد همراه خود را دارم؟‌ آیا هزینه زندگی در شهر ونکوور کانادا با شهر ناپل ایتالیا برابر است؟‌ هزینه‌ی خرید مایحتاج خانه چقدر است؟ بهتر است تاکسی کرایه کنم، از اتوبوس استفاده کنم یا ماشین بخرم؟ جواب دادن به این سوالات با بررسی جزئیات مخارج مختلف و هزینه زندگی کشورهای مختلف دنیا امکان‌پذیر است.

منظور از «هزینه زندگی»، هزینه حفظ استاندارد معین و ثابت زندگی در یک نقطه جغرافیایی است. تغییرات در هزینه زندگی در طول زمان اغلب با شاخص هزینه زندگی نمایش داده می‌شود. شاخص هزینه زندگی راهی برای مقایسه قیمت کلی کالاها و خدمات بین مناطق مختلف دنیاست.

برای آگاهی از هزینه زندگی در کشور مورد نظر خود، از لیست پایین آن را انتخاب کرده و اطلاعات متنوعی راجع به هزینه‌های خورد و خوراک، حمل و نقل، پوشاک، مسکن و … را مشاهده کنید. جالب است بدانید بر اساس این معیار کشورهای برمودا، سوییس و نروژ گرانترین و کشورهای هند، افغانستان و پاکستان ارزانترین کشورهای دنیا هستند.

هزینه زندگی در کشورهای مختلف دنیا
کانادا Canada

کانادا

ترکیه Turkey

ترکیه

ایتالیا Italy

ایتالیا

آمریکا US

آمریکا

آلمان Germany

آلمان

فرانسه France

فرانسه

انگلیس UK

انگلیس

ژاپن Japan

ژاپن

مالزی Malaysia

مالزی

کره جنوبی South Korea

کره جنوبی

استرالیا Australia

استرالیا

بلژیک Belgium

بلژیک

دانمارک Denmark

دانمارک

گرجستان Georgia

گرجستان

هند India

هند

کویت Kuwait

کویت

هلند Netherlands

هلند

قطر Qatar

قطر

اسپانیا Spain

اسپانیا

امارات UAE

امارات

اتریش Austria

اتریش

استونی Estonia

استونی

ارمنستان Armenia

ارمنستان

ایسلند Iceland

ایسلند

اندونزی Indonesia

اندونزی

لیتوانی Lithuania

لیتوانی

نیوزیلند New Zealand

نیوزیلند

روسیه Russia

روسیه

سوئد Sweden

سوئد

عمان Oman

عمان

آذربایجان Azerbaijan

آذربایجان

چین China

چین

فنلاند Finland

فنلاند

هنگ کنگ Hong Kong

هنگ کنگ

بحرین Bahrain

بحرین

لبنان Lebanon

لبنان

نروژ Norway

نروژ

سنگاپور Singapore

سنگاپور

سوییس Switzerland

سوییس

قبرس Cyprus

قبرس